TwitterCrunch

20 juli 2009, 06:12

Het kan niemand zijn ontgaan, de hype van dit moment is zonder enige twijfel Twitter. Met name na de vliegtuigongelukken bij Hudson en Schiphol, heeft het gebruik van de microblogservice een vlucht genomen en is het niet meer weer weg te slaan uit de media. Zo kon het gebeuren dat een 2-pagina tellend verslagje van de 15-jarige snuffelstagiaire Matthew Robson door de media werd opgepakt en zorgde voor veel ophef. Jongeren, zo concludeert de media op basis van het verslagje, zouden geen gebruik maken van Twitter.

Facts & Figures

http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1007185

http://www.nickburcher.com/2009/03/twitter-demographics-and-usage.html

http://digital-stats.blogspot.com/2009/06/twitter-users-by-country.html

http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/twitters-tweet-smell-of-success

http://rohitbhargava.typepad.com/weblog/2009/07/10-stunning-and-useful-stats-about-twitter.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8089508.stm

Hacker legt plannen van Twitter bloot

http://www.nrc.nl/economie/article2303348.ece/Hacker_legt_plannen_van_Twitter_bloot

http://www.techcrunch.com/2009/07/16/twitters-internal-strategy-laid-bare-to-be-the-pulse-of-the-planet/

http://www.techcrunch.com/2009/07/15/twitters-financial-forecast-shows-first-revenue-in-q3-1-billion-users-in-2013/

Groeiend aantal scammers en misleidende software-aanbiedingen op Twitter

Twitter, een van de wereldwijd meest gebruikte sociale netwerken, heeft steeds meer last van kwaadaardige aanvallen zoals valse aanbiedingen van antivirus-software en social engineering benaderingen. Zogeheten scammers proberen Twitteraars te overtuigen op misleidende links te klikken door in te spelen op het vertrouwen van de lezers. Dit blijkt uit onderzoek van ESET en beveiligingsspecialist SpicyLemon.

Een van de manieren daarvoor is massaal Twitter-updates invullen met dezelfde keywords. Wanneer een keyword vaak genoeg voorkomt, verschijnt deze vanzelf in de trending topics. Dit zijn de meest besproken onderwerpen op Twitter, die op elke profielpagina worden getoond. Als mensen klikken op de scam-keywords in dit rijtje en vervolgens op de aangeboden links in de tweets worden ze automatisch doorgestuurd naar sites met twijfelachtige inhoud.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!