ReclameReview: Holland Casino
Deze surrealistische commercial van Holland Casino promoot de Dinner Jackpot.
Credits:
Bureau: TBWANEBOKO
Account: Astrid Witteveen, Patritia Pahladsingh, Maartje Koning
Concept: Joep Drummen, Floris Hulsmann, Stephan Gonnissen, Evert Kok, Roeland Verboom, Pim van Nunen, Bas Engels
Copy: Tomas Rouw
RTV: Swantje Hoppe, Wietske Hovingh, Rosemarie Praaning
Regie: Mischa Rozema, Kristjan Knigge
Strategie: Edwin Tromp, Kees Kalk
Productie: Gr8 Films, PostPanic
Online: NebokoFlow
De doelstelling:
Bekendheid genereren voor de Dinner Jackpot van Holland Casino.
De uitwerking:
Holland Casino introduceert een nieuwe communicatiecampagne en nieuwe pay-off ‘Het gebeurt alleen bij Holland Casino’. De spanning en de beleving van het casino staan centraal. De eerste campagne ‘Dinner Jackpot’ is hier het bewijs van. Alleen bij Holland Casino kun je kans maken op een gratis diner voor de hele tafel door middel van een jackpottrekking. Binnen de campagne is ook een interactieve Youtube film gemaakt, Alwien Tulner speelt hierin de hoofdrol.
Het oordeel:
Ik vind deze commercial erg mooi gemaakt. Hij doet surrealistisch aan, is stijlvol gefilmd en is op een subtiele manier grappig (in tegenstelling tot deze commercial van vorig jaar, die op een lompe manier grappig was). De onverwachte wending waardoor je als kijker in verwarring gebracht wordt (de ober die zelf de rekening betaalt), wordt verderop in de commercial uitgelegd. En dan klopt het gewoon helemaal. Mooie visual effects ook aan het begin en op het eind!
Weet iemand wie de voice-over doet?
Erik Stuut
Zodat we weten die nooit te moeten gebruiken.
Mwahhhhhhh. Ik vind hem wat slapjes hoor. Wel mooi gemaakt, goede sfeer etc. Maar je voelt ZO erg op je klompen aan dat er een twist aankomt bij het betalen van de rekening. Dus ik was niet verrast. En niet onder de indruk, ook. 😉
Mooi gemaakt. De acteur die de ober speelt is erg goed.
Wel pittig om tegelijkertijd de Dinner Jackpot aantrekkelijk te maken en toch de kijker niet het idee te geven dat het duur eten is bij Holland Casino.
klopt voor geen meter. De ober legt geld erop toe. Dat is niet hetzelfde als de rekening niet hoeven te betalen. Misleidende reclame?
Leuker was geweest een tafel met groot gezelschap (waarbij het altijd lastig is wie welk deel moet betalen) waarbij de rekening wordt verscheurd…
@Wouter V: Nu je het zegt… 120 euro is best duur ja!
@OnlineNo-No: Uiteraard betaalt de ober namens het restaurant de rekening. Dat lijkt me toch wel duidelijk? Je idee met de verscheurde rekening vind ik ook wel leuk trouwens.
Ik vind die interactieve youtube film erg goed, heel origineel, ik had die doorkliks in de video nog nooit gezien
Mooie film en een heel erg toffe toepassing van de Youtube annotations in de interactieve game. Misschien niet de eerste toepassing, maar wel een heel goed uitgevoerde en naar mijn weten wel de eerste binnen een Nederlandse campagne.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!