De harde feiten van de Social Media Revolutie

17 augustus 2009, 03:43

Social media; de één noemt het een hype die wel overwaait, de ander geniet er dagelijks van en kan zoveel onbegrip moeilijk vatten. Harde cijfers helpen om duidelijk te maken dat je als organisatie er niet meer om heen kunt. Maar hoe voorkom je dat het een gortdroge opsomming wordt?

Je maakt er een aardige video van met lekkere muziek (Fatboy Slim) er onder en zie daar een mooi stukje munitie. Zelfs de irritantste vraag van een cijferfetisjist weet je te beantwoorden! Alle bronnen van de getoonde cijfers staan namelijk op deze site en er is sinds kort zelfs een nieuw boek genaamd Socialnomics beschikbaar! Iemand nog te overtuigen? 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!