Social networks serveren 20 procent online display ads (VS)
Voor juni 2009 berekende comScore dat 20 procent van alle online display advertenties in de VS werden uitgeserveerd op social networks. MySpace en Facebook namen 80 procent van de display ads voor hun rekening. In totaal mat comScore 327 miljard ad-impressies. 9,2 procent daarvan werd geleverd door MySpace, 8,2 procent door Facebook.
“Over the past few years, social networking has become one of the most popular online activities, accounting for a significant portion of the time Internet users spend online and the pages they consume. Social networking sites now account for one out of every five ads people view online. Because the top social media sites can deliver high reach and frequency against target segments at a low cost, it appears that some advertisers are eager to use social networking sites as a new advertising delivery vehicle.”
Dat zegt Jeff Hackett, senior VP van comScore in het persbericht. Social networks als een nieuwe “advertising delivery vehicle”. Je moet er maar op komen 😉
Social Netwerken worden de advertentie plekken van de toekomst. Twitter zal diegene zijn die hierbij absolute marktleider wordt. In enkele seconden kun je duizenden potentiële klanten informeren tegen zeer lage kosten.
Zodra iedereen twittert op z’n mobiel zal er directe en persoonlijke reclame verstuurd worden die betrekking zal hebben op je direct omgeving op dat moment.
Twitter wordt de toekomst voor elke marketeer.
Waarom zouden social netwerken de advertentie plekken van de toekomst worden? Denk dat met nieuwe technologieën en betere data verrijking veel platformen interessant blijven.