ReclameReview: Nederlandse Energie Maatschappij
Na Natasja Froger en Maurice de Hond is het nu de beurt aan Frans Bauer om ons te laten overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij.
Credits:
Bureau: Planet Play, Rocket Brandsensation
D.O.P.: Jonathan Weyland
Klant: Pieter Schoen, Harald Swinkels, Ylja Venema
Producer: Hanneke van Buren, Peter Gallas
RTV: Dennis van der Ent
Regie: Bart van Dam
Strategie: Gert-Jan van der Meulen, Rob Rekers
Productie: GlobalStar Media
Postproductie: Avidrome
De doelstelling:
Communiceren dat de Nederlandse Energie Maatschappij de goedkoopste energieleverancier is en dat overstappen moeiteloos gaat.
De uitwerking:
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft besloten dat de campagne met Natasja Froger en Maurice de Hond toe was aan een nieuw gezicht maar bovenal ook een andere communicatiestrategie. Het belang van directe sales blijft voorop staan maar dan wel in een meer sympathieke setting. Komende maanden zal Nederland kennis gaan maken met Frans Bauer en het nieuwste gezicht van de Nederlandse Energie Maatschappij: Sophie.
Het oordeel:
Na alle negatieve publiciteit die de Nederlandse Energie Maatschappij over zich heen heeft gehad dankzij de commercials met Natasja Froger en Maurice de Hond was het wel even tijd voor een positief geluid uit het kamp. Nou, veel sympathieker dan Frans Bauer vind je ze niet snel in het land der BN’ers, dus dat hebben ze slim gedaan. Frans speelt weer lekker klungelig en ontwapenend zichzelf, terwijl we ook meteen kennismaken met Sophie (die hier nog niet bij naam genoemd wordt, maar blijkbaar het typetje wordt van het bedrijf). Duidelijk een andere communicatiestrategie inderdaad. De boodschap komt volgens mij ook veel beter over op deze manier dan met de vorige twee commercials. Ik onthield de twee USP’s al nadat ik de commercial slechts één keer gezien had. Wat vinden jullie van deze nieuwe koers?
David, ben je wel eens kritisch? Alle reviews zijn enkel positief. niet dat ik er iets op tegen heb positief te zijn maar het is zeker niet zo dat alle commercials die je bespreekt positiviteit behoeven. Om het maar positief uit te drukken.
persoonlijk vond ik deze niet storend. Zo lang ze hem niet om de havenklap tonen is het geen irritante reclame. Ook ’t acteer talent van Frans bauer was niet storend eigenlijk.
De reclame was op zich goed opgezet, geen overtollige vervelende informatie en duidelijk.
Voor het eerst in lange tijd een reclame waar ik me dus niet aan stoor en zelfs even een glimlach naar voren kwam bij het gezicht van bauer toen hij dacht dat de eerste bezoeker kwam.
Ik vind het eigenlijk maar een tenenkrommend kneuterig ding. Nou is een beetje kneuterigheid niet zo’n ramp — en bij Frans ontkom je er denk ik ook niet aan — maar dit ontstijgt het nivo van een gemiddelde wasmiddelenreclame voor mij niet echt.
Het spijt me, maar ik kan hier niet positief over zijn. =]
(En die Sophie, die komt me een beetje bekend voor. Waar hebben we die meer gezien?)
Ik denk dat ik ook maar eens aanbel bij de heer Bauer in Fijnaart, die heeft aan de stelling “Wij zijn de goedkoopste” al genoeg en tekent direct.
Het gebrek aan onderbouwing van die stelling is een gemiste kans, want de NEM is niet de enige die prat gaat op voordelige tarieven.
Ik had liever iets gehoord in de trant van “Wij komen op alle vergelijkingssites als goedkoopste uit de bus, en zo niet, dan betalen we het verschil terug.”
Voor de rest een oerdegelijke reclame, niets op aan te merken, Frans Bauer is een goede keuze.
Wat vinden jullie van het inzetten van BNers bij een dergelijke reclame?
Het eerste wat ik altijd denk is ‘daar hebben ze even geld tegenaan gesmeten’ en laat niet echt een goed gevoel achter (zo van, kennelijk lukt het zonder BNer niet…)
De Ned. Energ. Maatschappij is ten dode opgeschreven en dit is een laatste(slechte) stuip die ze niet zullen overleven.
Waar ik toch altijd weer verbaasd over ben, ja zo ben ik nu eenmaal, is dat die artiesten geen enkel kritisch vermogen schijnen te hebben en als de zak met geld maar zwaar genoeg zij zich laten overhalen om voor een baggerbedrijf als de NEM reclame te maken. Ongelooflijk eigenlijk.
Ik sluit mij aan bij Johan. Enige doel van deze reklame is het aansluiten van domme mensen. Dat is blijkbaar hun doelgroep. Onderliggende boodschap: “Als we weer eens onaangekondigd op een slecht moment aan de deur staan, geen moeilijke vragen stellen maar gewoon tekenen. Zie, Frans doet het ook!”
Hmm ging wat fout geloof ik…
Heej, ik weet hoe die leuke meid heet.
Ze heet: Sophie….verder weet ik haar achternaam niet….
Kan iemand me vertellen hoe ze heet van haar achternaam???
Tja, Sophie’s heb je wel genoeg maar, ik wil weten of zij bekend is verders….meestal zijn ze van de tv ofzo.
Alvast bedankt.
@Ricardo: Je wilt haar zeker gaan krabbelen via Hyves, of niet? 😉 Ik weet niet hoe ze heet, maar als ik er achter kom, dan hoor je het 😉
Tja, wie kan nou niet zonder Hyves (de populairste netwerk)
Ja, lijk me wel leuk met zoeen leuke meid te krabeen (nee niet op haar) haha
Ja, het wordt steeds makkelijker met digitaal 😉
Maar, alvast bedankt om me te laten weten van haar.
Ik hou het in de gaten.
ENRICO zegt: “De Ned. Energ. Maatschappij is ten dode opgeschreven en dit is een laatste(slechte) stuip die ze niet zullen overleven”
Hoe kom je aan die bewering Enrico? Kan je dat onderbouwen of roep je maar wat? Of loop jij toevallig met Oxxio of zo te leuren en kan je het niet hebben dat de Ned. Energie Maatschappij werkelijk het hardste groeit van alle energiemaatschappijen?
ik heb sophie een paar dagen geleden nog ge***t.
@Cees: Echt waar? Stoer! 😉
@Cees : gebelt ? 🙂 das toch met een d ….. gebeld ! 🙂
@Jack
Was het nou mierenneuker of miereneuker?
@Rene : ik denk dat je mijn opmerking richting Cees niet geheel begrijpt…….
En voor dat ik van jou de reactie krijg dat jij dat wel doet, maar ik jou niet begrijp…… bied ik je in dat laatste geval mijn verontschuldigingen aan. 🙂
We gaan vreselijk off topic.
Ronduit smerig wat die Frans Bauer flikt. Reclame maken voor die oplichters van de NEM.
Na alle kritiek die er terecht over Maurice de Hond is uitgestort, wist Frans Bauer waar hij aan begon.
Frans Bauer wil nog meer mensen in de NEM-ellende storten dan er al zijn. Het is werkelijk om te kotsen!
Ik weet nu de naam van Sophie > Vicky Wesseling.
Ze was gisterenavond bij shownieuws (wel een lekkerding)
Dus, dan weten de fans nu de naam.
Mvg: Ricardo.
HAHA hoor dat lachje aan’t einde, die gozer is echt een Kneus
Goede Dag
Ben je in alle soorten van financiële moeilijkheden? Uw hulp komt nu. Zijn
Verliest u slaapt
’s nachts verontrustend hoe een lening? Sta niet toe dat je dromen te krijgen om te sterven,
Contact
(johnfinanciallender@gmail.com) voor een eenvoudige en betrouwbare lening. volgende
details:
Leners INFORMATIE
Jullie namen ……….
Bedrag dat nodig is ………
Duur :………….
Uw land ………
Telefoonnummer ……….
Maandelijks Inkomen ……..
Sex ……………….
Uw leeftijd …………..
Contact E-mail: johnfinanciallender@gmail.com
wat een waardeloze maatschapij!! dat frans hier in trapt alles behalve klantvriendelijkheid en alles behalve goedkoop
NEM voor mij nooit meer u bent gewaarschuwd trap niet in deze reclame´s!!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!