Homepage take-over voor BMW X1 op Nu.nl
Voor de promotie van proefritten in de BMW X1 heeft het de marketingafdeling van de Duitse autofabrikant behaagd om een vette homepage take-over actie in te zetten op Nu.nl (zie bovenstaand screenshot van vanmorgen). BMW lanceert hiermee naar eigen zeggen als eerste een zogeheten ‘side kick ad’. Nieuw, maar je moet ervan houden…
Met de campagne www.bmw.nl/ultiemeproefrit maak je kans om met de BMW X1 een proefrit te maken naar Parijs, Brussel, Berlijn of Kopenhagen. Door te klikken op de gele button ga direct naar de campagnesite. Concept en creatie is gerealiseerd door de-construct. Samenwerking met: Bookmark, Eyewonder. Via: Isobar Human Media.
Hieronder de advertentie als hij ‘uitklapt’. De cap staat op 1, dus je krijgt de uiting maar 1 x te zien. Behalve als je een nieuwe browser opstart, dan komt ie gezellig nog een keer voorbij. Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Erg mooie take over! Alleen ontzettend traag merk ik. Of ligt dat aan mij?
@Fer: Bij liepen twee browsers achter elkaar vast. Maar ik was aan het multitasken op een Windowsmachine 😉
jammer dat hij niet meescorlled omlaag, wel een mooie actie…
Wat een ontzettend trage banner! Zodra je ‘m start loopt mijn hele PC vast (wel core 2 duo, dus moet snel genoeg zijn). Verder vind ik het irritant dat er allemaal scrollbalken enz aanwezig zijn, en er een seconde of zo iets over nu.nl ligt (beweegt?). Geeft mij maar liever de statischere varianten hiervan…
trrrrrraag
Bij BMW denk ik aan snelheid, dat is deze flashfile totaal niet.
M’n hele browser werd er sloom van. Geen goede reclame voor BMW en voor nu.nl, helaas!
GAAFFFFFFFFFFFFF !!!!!
Grappig, MSN heeft vandaag een Volvo take-over op de homepage staan. Door die te bekijken besef je des te meer maar hoe gaaf die ad van BMW is!
@willem:
die msn.nl volvo takover over is ook door EyeWonder gedaan, evenals Mini op http://www.msn.be
STOER! Ziet er mooi uit! Loop bij mij hartstikke goed!
Het kan mooi zijn, maar ik vraag me af of het werkt. De ‘internetgeneratie’ kan deze vormen van adverteren ‘blokkeren’, dus mooi, maar ook effectief? Vandaag heb ik nu.nl een paar keer bezocht, maar ik heb niet naar de advertentie gekeken, wel gezien dat er wat stond, maar mijn oog was gericht op het nieuws. Omdat erover geblogd is (rumour), weet ik nu dus ook dat die advertentie van BMW is, maar anders had ik het niet geweten…
Hmm, tja, beetje 1.0 hoor, heb net een auto gekocht.
In IE is ie sneller dan in Firefox bij mij, maar ben absoluut onder de indruk: geeft mij inspiratie!
Toen ik klikte en mijn hele scherm meebewoog was ik zeker impressed (well done EyeWonder 😉 ). Vraag me wel af of de CTA in de initiele weergave voldoende is om een hoge interactionrate te halen. Hoe dan ook: de wedstrijd was leuk genoeg voor mij om mee te doen en de techniek van de takeover inspirerend.
Dit zijn take-overs die subtiel en passend bij de website uitgevoerd zijn. Vaak is dit niet het geval.
Denk dat dit voor BMW zeer interessant is, ook als er niet geklikt wordt, ben je wel duidelijk geconfronteerd met de BMW X1.
Voortaan de voor voldoende hosting capaciteit zorgen.
I was in Spain and had a look aswell,.. I liked the design and concept was pretty cool. However for most of us the advertising didn’t worked well. The whole page was messed up and strange things happend when we tried to continue by pressing the close button.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!