Peter R. de Vries opent dossier Marketingfacts

30 september 2009, 05:01

Peter R. de Vries

Met grote verbijstering hebben we vanochtend een bijzonder verontrustend telefoontje ontvangen van Peter R. de Vries. Onze communitymanager Matthijs van den Broek blijkt (ondanks de vele waarschuwingen van Marco en mij) usb-sticks, flip videocamrecorders, laptops en meer van dat soort devices met gevoelige informatie, veelvuldig kwijt te raken of te laten slingeren op events als Picnic09.

Onze hele strategie met betrekking tot de overname van Emerce, Vnu en Sanoma is nu in handen gekomen van Peter R. de Vries inclusief onze expansiestrategie naar België en de plannen tot het starten van de lokale omroep Arnhem-direct.

Een roetzwart blad in de geschiedenis van Upstream Publishing. Marco Derksen beraamt zich momenteel op ‘passende’ maatregelen, whatever that may be.

In overleg met onze juridisch adviseurs proberen we de uitzending vanavond bij SBS6 via een kort geding nog te voorkomen, maar bijgaande preview van de uitzending is reeds verspreid naar de media en laat bijzonder weinig te raden over…

Het waren mooie jaren, maar vrees nu toch het ergste voor het Arnhemse imperium.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

27 Reacties

    Lauryan Feijen

    Grappig, maar wel een beetje een kopie van het idee van de online privacy campagne op Hyves?


    30 september 2009 om 05:40
    Tim S.

    lol hehe!


    30 september 2009 om 05:41
    mgvandenbroek

    @Lauryan Feijen: Nee, joh. Dit filmpje ziet veeeeeel beter in elkaar 😉 😉


    30 september 2009 om 05:42
    media

    😉


    30 september 2009 om 05:48
    Sien Wassenaar

    Netjes! Goed gemaakt, maar al bij de tweet van Marco voelde ik nattigheid.. Het woordje Hoax zoemt voortdurend om jullie hoofd, dus de lol is er vrij snel af. Desalniettemin een goede viral. Mijn complimenten!


    30 september 2009 om 06:13
    Oscar van Wijngaarden

    @Lauryan: We hebben de viral al in maart geschoten en lag dus al even op de plank. We moesten wel even slikken toen de viral mbt privacy langs kwam. 😉 Afwachten hoe deze het onder de zakelijke markt (doelgroep) doet!

    @Sien: merci!


    30 september 2009 om 07:22
    Joery Bruijntjes

    Open deur, maar leuke poging 🙂


    30 september 2009 om 07:43
    Harrue

    Erg flauw en ik wil dit dan ook nomineren voor de creatieve dood doenner van het jaar.


    30 september 2009 om 09:29
    Harrue

    @Mezelf

    wel goed typen!


    30 september 2009 om 09:30
    Remco de Vries

    Al vaker gezien de afgelopen dagen. Wel leuk 😉


    30 september 2009 om 09:50
    Fred Akkerma

    De mailing is naar een klein deel van onze abonnees gestuurd. Inmiddels al een advocaat en de politie aan de telefoon gehad. De mailing heeft dus wel impact


    30 september 2009 om 11:08
    Jöran

    Leuk gedaan


    30 september 2009 om 11:29
    Jan Lokhoff

    Emerce kopen? Inmiddels onbetaalbaar-;)


    30 september 2009 om 12:28
    Edwin

    Leuke! Wat je er verder ook van vindt, de post maakt toch dat je doorklikt vanuit je reader en ook het filmpje bekijkt. Ik kende Breeler nog niet en nu wel. Volgens mij gebeurt er dan precies wat de makers beogen.

    Duimen omhoog dus 🙂


    1 oktober 2009 om 03:14
    MG

    Volgens mij is de tell-a-friend functie niet geheel opta-proof ; )


    1 oktober 2009 om 07:33
    Fred Zelders

    ’t Ligt er zo dik bovenop dat ik niet eens meer klik op ‘Benieuwd naar deze bijzondere conclusies”.

    Zonde van de (productie)kosten. 🙁


    1 oktober 2009 om 10:58
    Fred Zelders

    Hoe komt het dat de reactie van Karel niet zichtbaar is? Bugje in de toon-reacties-bij-deze-post software?


    2 oktober 2009 om 08:55
    evroekel

    @Fred Zelders: de reactie van Karel is een leeg comment. Kan niet achterhalen of er iets mis is gegaan.

    @Karel: Je comment is geheel leeg. Maar we zijn wel benieuwd wat je willen zeggen. Hoor het graag.


    2 oktober 2009 om 18:37
    mgvandenbroek

    @Erik/Fred: Daar ging even wat mis. Reactie is verwijderd omdat ie zwaar offtopic was. Peter R bashen mag. Elders.


    3 oktober 2009 om 09:01
    Fred Zelders

    @Matthijs Ik begrijp ‘m. Thanks voor de feedback.


    3 oktober 2009 om 09:03
    mgvandenbroek

    @Fred: Mooi, sorry voor onduidelijkheid


    3 oktober 2009 om 09:04
    onlinemarketeerTV

    Gewoon gaaf! Je blijft kijken, het verhaal volgen en klikt door. Dus.. hij werkt! Goed werk De Vries!


    5 oktober 2009 om 11:54
    Fred Zelders

    @Informant Gaat hier een beerput open?


    6 oktober 2009 om 16:43
    Lilian

    Just cause it’s simple doesn’t mean it’s not super hellpuf.


    8 juli 2015 om 21:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!