Alvast 5 vragen aan Olivier Wegloop
Op 30 en 31 oktober aanstaande organiseert DeMeter het grootse congres ‘DM Days’ in Maastricht. Een van de sprekers is Olivier Wegloop van Boomerang Unlimited, het bedrijf achter o.a. NL Unlimited, Boomerang en 2 radiozenders. We legden hem alvast een paar vragen voor.
Juist in crisistijd kunnen merken overleven door innovatief te zijn. Zijn bedrijven in jouw omgeving innovatief genoeg, of laten we kansen liggen?
Wegloop: “Ik wil niet te makkelijk oordelen of bedrijven innovatief genoeg zijn of kansen laten liggen, maar als ik naar mijn klanten kijk, dan zie ik grote merken die goed bezig zijn met thema’s die ik belangrijk vind. Denk bijvoorbeeld aan: het milieu minder belasten en eerlijk zaken doen met boeren die voorheen gemangeld werden. Daarnaast zie ik dat ook op het vlak van customer care er aardig geïnnoveerd wordt.”
Wat heb jij zelf betekend voor jouw branche/vakgebied op het gebied van vooruitgang?
Dat moet je aan mijn branchegenoten vragen. Nou, oke dan, drie dingen:
- Toen Boomerang 10 jaar bestond (6 jaar geleden) werden we overvallen door een golf van publiciteit, kregen we een tentoonstelling in de Kunsthal en besteedde het 8 uur Journaal een item aan ons. Dat was, zo zei men, omdat wij de beeld cultuur in Nederland verder hebben gebracht. Een mooi compliment en dat al zo snel na onze start.
- Met Boomerang Create heb ik een online community met ruim 9.000 creatieven opgebouwd. Een winstgevend bedrijf dat creatieve diensten levert aan tal van toonaangevende merken. Wij laten de markt zien dat dit soort ideeën echt kunnen worden uitgewerkt.
- Ik heb het eerste in customer media gespecialiseerde bureau in Centraal Europa opgericht in 2001. Dat is uitgegroeid tot marktleider in Tsjechie/Praag. We hebben daar een onderwijsprogramma aan gekoppeld, met workshops en lezingen. Volgens de Tsjechen heb ik aldaar de markt relatiemedia ontwikkeld.
Welk credo vind jij wat iedere ‘ondernemer’ op zijn borst zou moeten tatoeëren?
“Het moet duurzamer”
Wie doet dit goed in jouw ogen en heeft daarnaast ook het afgelopen half jaar ondernemerschap getoond?
Vodafone. Om een paar hele simpele maar oh zo belangrijke redenen. Zo hebben zij paperless offices zonder vaste werkplekken (practice what you preach!!) maar ook vanwege hun web care team en hun nieuwe innovatieve dienst.
Welke lessen uit de traditionele (direct)marketing mogen we niet vergeten?
Ik weet niet of dit een traditionele les is, maar toch: bejegen consumenten zoals je zelf bejegend wilt worden. Hoe? Waar? Graag tot vrijdag 30 oktober op de DM-Days.
Zie ook Idealize voor een interview met Olivier Wegloop.
Erbij zijn?
Onder de lezers van Marketingfacts die zich aanmelden voor DM-days worden twee gratis diners verloot voor op de eerste dag. Wil je hierop kans maken, schrijf je dan in via het inschrijfformulier, en vermeld in het veld Opmerkingen ‘MARKETINGFACTS’.
2 radiozenders? Heb ik er eentje gemist? Alleen Decibel is van die club. Met nogal wat vage geschiedenis ivm de naamsrechten, problemen met portretrechten, gedoe over domeinnamen enz.
“het grootse congres” wat is dit voor overdreven benaming….
@Henk/Robert: “groots” is altijd mooi om te gebruiken. Maar ik denk eerder aan zeehelden en aan de Henry Dunants en de Einsteins van deze wereld bij dit oude Nederlands. Maar goed, we gaan het meemaken. Ik ga zeker proberen dagje mee te pikken in het pittoreske Mestreech.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!