Adobe User Group XL: Extra groot event voor creatieve professionals

28 oktober 2009, 06:36

{title}Eind vorige week is de eventsite live gegaan van Adobe User Group XL, het grootste gezamenlijke event van dit jaar dat georganiseerd wordt door Adobe User Group met Adobe Systems Benelux. Het event is bedoeld voor creatieve professionals, die op een vol dagprogramma met de internationale en nationale sprekers en sessies zullen afkomen. Een dag die in het teken van inspiratie en het verleggen van bestaande grenzen staan. Onder de sprekers zijn CTO Dirk Groten van Layar (de augmented reality browser), het Amerikaanse bureau OOOii – bekend van de futuristische interactieve omgevingen uit Minority Report en Star Trek, KARAKTER (met virtuele werelden en concepten voor bijvoorbeeld EA games en Ubisoft) en Champagne Valentine, dat spreekt over het verleggen van grenzen van kunst op het internet voor klanten als Diesel, T-Mobile en Tate Galley.

Maar er zijn meer grote namen vertegenwoordigd, waaronder Hanazuki en Ralph Hauwert. Het Adobe team van sprekers wordt aangevoerd door Jason Levine, Paul Burnett en Serge Jespers, die binnen hun werkterrein de laatste innovaties en ontwikkelingen zullen tonen. So far is dit de eerste reeks bevestigde sprekers, meerdere sprekers zullen de komende weken bekend gemaakt worden.

Gevarieerd programma

Het centrale thema van het event is ‘The sky is the limit’, want ontwikkelingen gaan razendsnel: wat vroeger science fiction was, is nu al werkelijkheid geworden. Het event biedt bezoekers de gelegenheid om creatief met hun vak bezig te zijn, inspiratie op te doen en sprekers en vakgenoten uit de creatieve branche te ontmoeten. Adobe User Group XL is een extra groot event, met een gevarieerd programma – inclusief avondactiviteiten. Adobe zal sessies geven rond bestaande en nieuwe producten, technologieën en workflows. De Adobe User Group zal inspireren met internationale topsprekers en cases van prijswinnende bureaus. Ook kunnen bezoekers in-depth sessies en workshops volgen.

Daarnaast maakt de Adobe User Group tijdens het event de winnaars van twee onafhankelijke wedstrijden bekend, namelijk: het beste ontwerp voor het nieuwe logo van DutchCowboys en de beste wallpaper in samenwerking met Nalden.net. Verder laten geselecteerde testpiloten zien wat voor werk er met de nieuwste Wacom tekentablets te maken is.

Bestellen van tickets

Op Adobe User Group XL website is het laatste nieuws te vinden, worden steeds nieuwe sprekers bekend gemaakt en zijn tickets (75 euro) voor het evenement bestellen (tot 13 november met Early Bird korting 55 euro leden betalen early bird 45 en standaard 65): http://www.adobeusergroupxl.nl

Over de Adobe User Group

De Adobe User Group Nederland is een vereniging met rond de 2500 leden en richt zich op de creatieve professional. Deze snel groeiende community is een platform voor inspiratie, kennisuitwisseling en netwerken. Jaarlijks worden er 6 tot 8 regular meetings gehouden te Amsterdam. Lid worden is gratis.

Bert Hagendoorn
Specialist in positionering en groeistrategie bij BertHagendoorn.nl

Als specialist in positionering en groeistrategie heeft Bert de afgelopen 10 jaar talloze creatieve bedrijven en ondernemers in de business to business markt geholpen. Hij brengt ze naar de volgende fase met zijn zes-stappen plan voor positionering, groeistrategie en communicatiestrategie. Dat geeft ze focus, richting, strategie, een scherper verhaal, zichtbaarheid - en uiteindelijk een succesvollere business. Daarnaast is Bert oprichter en voorzitter van Dutch Digital Design: het allerbeste digitale werk van Nederlandse ontwerpers en bureaus heeft daarmee een podium in binnen- en buitenland. Zij delen het beste werk via social media, pers en events - en vertellen over de designmentaliteit daarachter. Bij de stichting zijn 30 digitale bureaus aangesloten als partners.

COMMUNITY
Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!