ADV: IAB Interact 2009: De gevolgen van social media op online advertising
Social media hebben de marketingwereld op zijn kop gezet. Op onder andere weblogs, fora, sociale netwerken als Hyves, Facebook en LinkedIn en niche-diensten als Twitter worden nieuwe producten besproken en gewogen zonder dat met zich iets aantrekt van traditionele reclame. De cruciale vraag waarmee adverteerders worstelen is, hoe krijgen ze in het snel veranderende medialandschap nog vat op de consument?
Tijdens het komende jaarlijkse IAB-congres op 25 november, in Het Sieraad te Amsterdam gaan een groot aantal sprekers in op de gevolgen van social media op (online) advertising. Naast sprekers als Helge Tennø (Screenplay ), Christian Godske (Mediacom), Ben van der Burg (WebAds), Ronald van der Aart (voorheen UPC, nu RepMen) en Maarten Korz (Rabobank), Yme Bosma (Hyves), Pijke Oostra (Philips) en vele anderen zal ook Reineke Reitsma (Forrester Research) spreken over de rol van social media in het medialandschap.
Reitsma zal op basis van Forrester’s Technographics Data een overzicht geven van wat Nederlandse consumenten doen op het Internet, hoe actief ze zijn met social media, en wat ze van bedrijven verwachten. Daarbij zal zij voor een aantal Nederlandse bedrijven hun social Technographics Profiel laat zien en aangeven wat dat voor hun sociale media strategie betekent.
Meer weten? Kijk dan op www.interact2009.nl.