Zo maak je een viral als je Microsoft heet

20 november 2009, 07:11

In aanloop naar Viral Friday zo meteen. Deze ‘viral’ van dansende werknemers, opgenomen in de Mission Viejo store van Microsoft. Of wat is het eigenlijk? Een mislukte poging om leuk te doen. Of een geslaagde poging om echt leuk te zijn? Bij Engadget vinden ze het maar niets. ‘Oh boy, corporate fun… it’s a bit like corporate rock only less natural.’ Bij Hubspot zien ze allerlei interessante marketingperspectieven: ‘Why Microsoft’s Cheesy Dance Video Is Good Marketing’. Zeggen jullie het maar. Ik vind hem in ieder geval te lang ;).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Henk

    Dit is toch slechts een methode om die Amerikanen in beweging te krijgen?


    20 november 2009 om 07:43
    Tom

    Urggh wat nep “leuk”.


    20 november 2009 om 09:53
    Leonwhale

    Te lang is een understatement; het is veeeeeeeeeeel te lang (hetzelfde)


    20 november 2009 om 12:00
    Werner

    Dit is in Amerika heel normaal. Veel restaurants doen dit ook. Personeels dansjes worden vaak gedaan om de klanten extra te entertainen.

    Niets nieuws, niets viral, niets van al dit. Gewoon iets wat in de cultuur zit.

    Next.


    20 november 2009 om 14:07
    Suzanne

    sta je daar je computer te kopen maken die gasten allemaal herrie.. en niemand die je helpt.. en niet om aan te zien..


    20 november 2009 om 14:23
    evroekel

    Wie van de klanten in die shop had nu deze easter egg gevonden bij gebruik van Windows 7? ;-))


    20 november 2009 om 16:31
    Lisa

    Matthijs,

    dit is geen viral.

    Heeft er ook niets mee te maken. Als je vaker in de US om je heen zou kijken zou je zien dat dit heel normaal is daar.


    25 november 2009 om 06:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!