10 Minuten podcast :: Brand Utilities
In deze nieuwe 10 minuten podcast hebben Dirk Johan Klanker en ik Ingmar de Lange -hoofd marketing Hyves- als gast. Het onderwerp is Brand Utilities. Klik hier om de nieuwe 10 Minuten te beluisteren.
Dirk Johan stelt aan de hand van een artikel dat Ingmar en ik recent publiceerden in Adformatie kritische vragen. Zoals: ‘Zijn Brand Utilities niet gewoon brand extentions?’ En: ‘Hoe verhoudt de functionele kant van een merk zich tot de merkwaarden?’ Verder: ‘Is reklame maken over Brand Utilities niet een beetje vreemd?’, ‘Gaat het om relevatie of eigenlijk veel meer om entertainment?’ en ‘Is relevantie belangrijk of moeten merken gewoon betekenisvol zijn…?’.
Onderwerpen die verder aan de orde komen zijn de Human Race van Nike, dat merken moeten inspireren, faciliteren en activeren, verschillende manieren om media in te zetten (paid, earned & owned) en reclamewerkingsmodellen van Giep Fransen.
Eerdere uitzendingen van de 10 Minuten podcast zijn:
- 10 Minuten :: Creativiteit
- 10 Minuten :: Effectmeting
- 10 Minuten :: Brand Programming :: het ontwikkelen van geïntegreerde campagnes
- 10 Minuten :: Barrières bij geïntegreerde campagnes
- 10 Minuten :: Connected Products
- 10 Minuten :: 24/7 Shame & Fame
- 10 Minuten :: Viral Marketing
- 10 Minuten :: Interactieve Televisie
- 10 Minuten :: Mobile Advertising
- 10 Minuten :: Innovation Graveyard