Zeven Facebook must-know’s, zoekmachine Ecosia en anticonceptie-ads in Bas Blikt
‘Zeven dingen die je moet weten van Facebook’ en ‘Anticonceptie-advertenties: schokkend en grappig’, waren de populairste marketingitems op Idealize verleden week. Verder interessant: zoekmachine Ecosia valt Google aan, Chrome OS houdt de gemoederen bezig en een persoonlijke top 7 van auto-advertenties.
Zeven dingen die je moet weten van Facebook
Facebook kondigde een serie veranderingen aan die met name voor merken erg interessant zijn. Zo kunnen marketeers toegang krijgen tot e-mailadressen van gebruikers die dit toestaan, wat me een zeer interessante ontwikkeling lijkt. En zo sommen we ook de resterende Facebook-veranderingen op.
Zoekmachine Ecosia valt Google aan
Sinds donderdag kunnen internetters met hun zoekopdracht een stukje van het Braziliaanse regenwoud redden. Daarmee is Ecosia niet de enige zoekmachine die zich inzet voor de goede zaak. Websites als bijvoorbeeld Green Maven en EcoSeek sturen gebruikers door naar milieuvriendelijke websites. Ecosia onderscheidt zich echter door in een video duidelijk stelling te nemen tegen Google, dat als een clubje profiteurs zonder een hart voor onze planeet wordt neergezet. Niet verwonderlijk: Ecosia is, naast een product ten bate van het Wereld Natuurfonds, eigendom van Microsoft en Yahoo!
Google houdt gemoederen bezig met Chrome OS
Op Idealize ook een opinieartikel over Google, afkomstig van Thinkstyler Blauw: hij betoogt dat met Chrome OS Google een nieuwe standaard zou neer kunnen zetten, gevrijwaard van allerlei kinderziektes waar Windows en Apple nog wel last van hebben: dialoogschermpjes. “Wanneer Google er in slaagt ook dit soort user-experience-hinder te ondervangen kan ChromeOS wel eens een grote en prettige stroming worden.”
Ten slotte: auto- en anticonceptie-advertenties
Thinkstyler Mmrijn zat in de trein naast een designer: een bebaarde man met grote bril en donkere glazen creëerde op z’n laptop een prachtige ad voor Volkswagen. Voor Mmrijn het startsignaal om een persoonlijke top 7 van auto-advertenties op te stellen.
Het best geklikte artikel van de week laat ook de afbeeldingen voor zich spreken: een verzameling van anti-AIDS en condoomreclames. Anti-AIDS advertenties roepen vaak controverse, anticonceptie-fabrikanten adverteren op hun beurt een stuk humoristischer.