In 2010 video in de e-books van Time Inc.?
Time Inc. laat in een demo video zien hoe volgens hun de toekomst van de e-book eruit ziet. Het is niet verwonderlijk dat gaat het om een tablet zoals we die kennen van bijvoorbeeld de Amazon Kindle, maar dit exemplaar heeft een groot kleurenscherm en genoeg plaats voor video.
In de demo wordt getoond hoe het populaire Sports Illustrated gelezen kan worden op dit nieuwe e-book platform. De interface en interactie is compleet met prachtige foto’s, landscape en portrait interfaces, video voor advertenties maar bijvoorbeeld ook de populaire swimsuit editie met video, interactieve spelletjes en meer.
Helaas blijft het bij een video demo en is er nog geen prototype van dit product. Wel zien we aan het eind van de video ‘2010’ staan… maar of dat het lanceer jaar daadwerkelijk is wordt niet duidelijk. Het laat maar weer eens de kracht van video zien als demo tool; want wie wil na het zien van deze beelden deze e-book nu niet hebben?
Tevens verschenen op Zoomz.
Zie ik daar nu een grote iPhone. hmm 2010 Apple Tablet? Ik ben benieuwd het zou ik ieder geval voor een nieuw digitaal touchpoint zorgen.
Durft iemand te voorspellen of de distributie van de apparaten via het boeken/tijdschriftenkanaal, de electronicaretail of nog anders gaat?
@Marc boers denk dat de telecom providers een rol kunnen spelen. Het apparaat heeft de meeste waarde als die altijd connected is. 3G is dus noodzakelijk. Het distributiesysteemzou wel eens kunnen lijken op dat van de iPhone. Inclusief Appstore voor eenvoudig downloaden, abonneren etc.
@Marco: de telecom providers zijn een logische gedachte…echter zo is het bij de Kindle en bij TomTom ook niet zo verlopen. Beide apparaten maken een mobiele internetverbinding maar worden niet verkocht door telecom partijen.
@Marc: Ik zet in op de elektronica retail en de online boeken sites als Bol.com als verkoopkanaal voor dit soort apparaten. De traditionele boeken / tijdschriften handel heeft er geen kaas van gegeten en zijn vaak te terughoudend om dit soort dingen te omarmen omdat ze het zien als bedreiging.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!