Symbaloo lanceert 2.0 versie: Interview Steven Jongeneel
Symbaloo introduceert vandaag een nieuwe editie: Symbaloo 2.0. Het delen van content wordt nog eenvoudiger, in de wereldwijde Symbaloo Gallery vind je kant en klare expertpagina’s over diverse onderwerpen. Ook kunnen Amerikaanse internetgebruikers kennismaken met Symbaloo, het platform is daar nu officieel geïntroduceerd. Dat zou gisteren eigenlijk al moeten, maar er ging van alles mis. In bovenstaande video geeft oprichter Steven Jongeneel tekst en uitleg.
Uit het persbericht dat er zojuist is uit gegaan:
Symbaloo 2.0 is sterk gericht op het delen en publiceren van specifieke online content. Het bedrijf speelt hiermee in op de kracht van social networking. Naast het creëren van een persoonlijk bureaublad, worden gebruikers gestimuleerd webmixen te maken rond favoriete onderwerpen en deze via de Symbaloo Gallery te delen met andere gebruikers over de hele wereld. Zo zijn er reeds honderden Nederlandse expertpagina’s beschikbaar over de meest uiteenlopende onderwerpen. Ook kunnen gebruikers hun webmix delen met vrienden via social networks.
In het persbericht zegt Jongeneel: “De informatie die zoekmachines tonen, komt niet altijd overeen met de wensen van de gebruiker. Mensen zijn sterk visueel ingesteld en hebben vertrouwen in het oordeel van vrienden, bekenden en experts. Door webmixen te raadplegen van anderen ontdek je op een leuke manier verrassende content. Symbaloo maakt daarmee internetnavigatie socialer, leuker en efficiënter.”
In Amerika gaat Symbaloo van start met een gallery van 1.000 webmixes. In Nederland zijn voor de nieuwe versie ongeveer 400 webmixes gecreëerd. Deze hebben betrekking op verschillende onderwerpen als entertainment, gezondheid, sport en nieuws. Symbaloo wil hiermee de microcommunities die hierin geïnteresseerd zijn aanspreken.
Hoeveel gebruikers heeft Symbaloo nu eigenlijk totaal? Steven zegt ‘dat zijn er nogal wat’ maar gaat verder niet in op cijfers. Ik zelf heb er al een paar keer naar gekeken maar het spreekt mij niet echt aan als concept – ik meer het type wat liever iGoogle of Netvibes gebruikt als startpagina.
Zijn er Marketingfacts lezers die Symbaloo iedere dag gebruiken?
Ik heb al een flink poosje een Symbaloo pagina waar al mijn favorieten op staan….maar op het moment is mijn Symbaloo en ook andere niet meer te bereiken.
Weet iemand hier iets van???
Hoi Remco,
Een hele slechte reclame voor Symbaloo dat zeker…en ja ik heb dat ding al maanden dus nu ben ik al mijn linken kwijt, daar ben ik behoorlijk nijdig van want daar zitten een aantal belangrijke linken bij.
Mij lijkt het dat ze grote woorden gebruikt hebben maar dat ze eigenlijk beter nog even hadden kunnen wachten met die 2.0 versie.
Als blijkt dat ik definitief alles kwijt ben zal ik niet gauw ooit meer een Symbaloo nemen….ze maakte daar reclame mee dat je altijd en overal je favorieten bij de hand heb en ze nooit kwijt kan raken…..
daarom heb ik al mijn linken er in gezet….zoals het er nu uit ziet voor niks!!
Als ik nu naar mijn Symbaloo probeer te gaan krijg ik de onderstaande tekst….lijkt mij niet Best.
The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
Geen live-gang zonder risico’s… Ik zie dat de oude versie van Symbaloo weer gewoon draait. Hoop wel dat de nieuwe versie snel komt: ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben!
@alle gebruikers van Symbaloo,
Wij hebben besloten de introductie van symbaloo 2.0 uit te stellen tot alles
perfect werkt. Alle Symbaloo-ers kunnen de originele symbaloo versie weer gebruiken.
Steven -Team Symbaloo
@Remco Bron.
Ja, Ik gebruik mijn symbaloo elke dag, vind het wel handig en overzichtelijk.
Symbaloo is een fantastische oplossing om favorieten te beheren, online content te monitoren, RSS feeds te checken en veel meer. Letterlijk “De wereld aan je voeten onder een knop(je)”.
Mijn browser (Chrome) start al tijden standaard op met Symbaloo als startpagina.
Wat er gisteren is misgegaan weet ik niet, maar je merkt wel dat wanneer je vertrouwde Symbaloo buttons weg (onbereikbaar) zijn, je ineens aardig moet zoeken naar je dagelijkse content.
Jammer dat het live gaan van de 2.0 versie tegen technische problemen is opgelopen. Heb wel heel even wat kunnen stoeien met de nieuwe versie, maar vanwege performence issues kwam dat niet uit de verf.
Ik wacht met spanning af op de volgende live-gang van versie 2.0 (of wordt dat 2.0.1?)
Ik zit ook al een tijdje te wachten op V2, heb V1 een tijd intensief gebruikt. Vond het altijd een goed concept, hoewel dit natuurlijk wel erg slechte reclame is. Ook de webcare en de online helpdesk kan wat mij betreft wel wat revisie gebruiken; heb meerdere malen ‘aangeklopt’ met vragen over zowel V1 als V2, maar krijg vooralsnog geen gehoor.
Persbericht:
Beste journalist/ blogger
Gisteren hebben we je een persbericht gestuurd over de introductie van Symbaloo 2.0. Zoals je wellicht hebt gemerkt, functioneerde de nieuwe release niet naar behoren. Dit werd veroorzaakt door het grote aantal gebruikers dat gelijktijdig toegang probeerde te krijgen tot zijn/haar persoonlijke pagina’s. Om Symbaloo-gebruikers zo min mogelijk ongemak te laten ondervinden en hen de beste online ervaring te garanderen, is daarom besloten de originele versie weer live te zetten. Symbaloo 2.0 wordt op dit moment geperfectioneerd en gaat niet eerder live voordat deze naadloos werkt.
Namens Symbaloo excuses voor de onduidelijkheid, we hadden dit niet voorzien. Uiteraard houden we je op de hoogte van het verdere verloop van Symbaloo 2.0.
We wachten met spanning af hoe en wanneer de nieuwe versie 2.0 komt….
Ondertussen denk ik dat iedereen heel erg geholpen dat de oude versie is terug gezet…
Voor het Team van Symbaloo,
Ik denk een goede info, oftewel de gebruikers goed op de hoogte houden, dat is zeker een must…
voor de meeste gebruikers was juist de onduidelijkheid heel vervelend.
ik wens jullie veel sterkte en succes als jullie de volgende poging gaan doen.
Is er al iets meer bekend? Wanneer gaat Symbaloo 2.0 nu live?
@team symbaloo Kunnen jullie hier al iets over zeggen?
@Symbaloo wanneer gaat jullie “launch” nou gebeuren?
Of blijft het “Houston we have got a problem”?
Wanneer komt er een mobiele versie?
Momenteel is ons technisch team bezig met het killlen van een aantal bottlenecks die we zijn tegengekomen na de introductie van versie 2. We laten binnenkort de eerste testersgroep op het nieuwe systeem en gaan alles monitoren, en middels gebruikersonderzoek finetunen. Een exacte datum wil en kan ik niet geven, maar dat het nog een aantal weken zal duren staat vast.
Een mobiele versie staat op de planning, maar V2 komt eerst.
Vragen en opmerkingen kun je mailen naar feedback@symbaloo.com, we reageren op vrijwel alle mails die binnenkomen. De laatste info over Symbaloo kun je altijd vinden op blog.symbaloo.com
Beste mensen van Symbaloo,
het is nu inmiddels 26 februari en de stilte rond Symbaloo is oorverdovend.
Wat is er aan de hand. Ik gebruik naar tevredenheid Symbaloo dagelijks en intensief.
Maar radiostilte rond een stuiterende release is niet alleen weinig vertrouwenwekkend maar ook irritant.
Het gebrek aan enige berichtgeving is pijnlijk op zijn minst maar eigenlijk doorgaans ook een voorbode van een stranding.
Niet communiceren over Symbaloo 2.x is dodelijk en dat horen jullie te beseffen. Liever echt nieuws over uitstel dan ontwijkende verhalen en daarna dus die radiostilte.
Bij uitblijven zullen jullie ervaren dat gebruikers jullie de rug toe keren, hoe mooi Symbaloo ook is. Kom op mensen, laat je horen!
Alice Verheij
schrijfster, actrice, technology watcher
Ik sluit me als actieve, maar enigzins teleurgestelde gebruiker van Symboloo, aan bij Alice. Ik hou al een tijd diverse kanalen in de gaten, maar er wordt weinig tot niet gecommuniceerd. Een gemiste kans, lijkt me.
Ik heb vanuit mijn functie altijd het gebruik van Symbaloo regelmatig aanbevolen, maar krijg door dit gebrek aan communicatie een beetje de deksel op mijn neus.
Schenk wat meer aandacht aan je PR en geef updates, zodat wij (en anderen) weten waar we aan toe zijn!
Kijk, in IT land en zeker met Web 2.0 is het heel simpel. Je maakt iets moois, wilt nog meer maar gaat onderuit bij de introductie. Als je je dan een paar maanden stil houdt ben je out of business. Webtechnologie gaat gewoon verder, gebruikers zijn gewend constant meer mogelijkheden te krijgen dus je bent je klanten razendsnel kwijt als je niet communiceert.
De eigen websites van Symbaloo en de fora zijn doodstil. Hun fora tonen geen datum bij een post dus je kunt niet eens zien wanneer iemand iets vroeg en op sommige plekken staat forumspan die blijkbaar niet wordt weggehaald. Dat en het gebrek aan geluiden uit de organisatie doen mij al snel denken aan een op sterven na dood bedrijf.
Ik ga alvast een alternatief zoeken want om nu mijn zorgvuldig samengestelde links pagina’s ineens kwijt te zijn wanneer het bedrijfje omvalt heb ik geen zin in.
Ik heb dit iets te vaak zien gebeuren met IT bedrijven dus ik vertrouw het niet meer.
Alice
Beste Alice, Joost en andere Symbaloo-ers,
Op het moment wordt er nog steeds door onze programmeurs gewerkt aan de nieuwe versie. We zullen binnenkort informeren over de status van V2 (ik ga uit van volgende week).
We willen er dit keer zekerder van zijn dat alles naar behoren en tevredenheid werkt. Er worden daarom niet alleen performance, maar ook gebruikerstests uitgevoerd, wat tijd kost. Het bericht is destijds geweest dat we doorwerken aan V2, en tot deze helemaal in orde is de originele versie in gebruik blijft. Ik begrijp dat er behoefte is om op de hoogte gehouden te worden, echter willen we onze gebruikers niet constant belasten met hetzelfde bericht. Volgende week dus een officiële update van onze kant en ik ga kijken of we vaker kunnen informeren via ons blog.
Groet,
Sander
Symbaloo.com
Dat het omtrend Symbaloo momenteel rustig is klopt. Er wordt met het gehele team aan versie 2 en de introductie in Amerika gewerkt. We zijn in 2009 bijna verdubbeld in gebruikersaantallen en in 2010 zijn ook al een aantal records gezet in termen van visits en uniek.
@alice
Ik begrijp je punt. Kan ik je uitnodigen om mee te doen aan onze gebruikerstest van versie 2? Mail me op sander ^at^ Symbaloo.com
Sander
Symbaloo
Hi Sander,
eindelijk een geluid. Het vervelende is dat het er zo ongeveer uit getrokken moet worden. Heren, wees verstandig en wees vooral duidelijk. We vragen niet om steeds hetzelfde bericht. Wel is het erg vreemd dat een release die in december ‘gereed’ was en met het argument van scalability problemen tijdens de go live fase teruggetrokken is en er dan bijna drie maanden nodig zou zijn om die problemen op te lossen.
Of de scalability reden voor terugtrekking van 2.0 in december klopte niet (en dan kan je dat maar beter uitleggen) of er is sprake van heel andere problemen zoals functionaliteitsproblemen. Een aankondiging van een aankondiging is inderdaad zinloos. Een nieuwe geschatte releasedatum is waar op gewacht wordt.
Let wel, ik geloof in het product want ik vind het erg handig. Maar gegeven dat er maar een beperkte markt voor zal zijn en de onduideljkheid over de nieuwe release(datum) gaat dit automatisch betekenen dat gebruikers als ik geen risico willen nemen door Symbaloo een te grote plek in de internetervaring te geven.
Lijkt me dat jullie een communicatiemens nodig hebben om dit soort ellende te voorkomen. De markt wacht niet tot een bevalling wanneer het niet duidelijk is hoe lang de zwangerschap ongeveer duurt.
Alice
Bedankt voor de uitnodiging Sander maar ik heb helemaal geen tijd om onbezoldigd tester te zijn voor softwarebouwers. Ik ben schrijfster, theater- en mediamens. Ik spendeer mijn tijd aan die zaken waar ik goed in ben en dat is niet het nalopen van testscripts.
Succes mensen en wordt duidelijk met wat er wanneer gaat komen. Geef een inzicht in de te verwachten functionaliteiten en belangrijkste bug-fixes bijvoorbeeld. Zo moeilijk is dat allemaal echt niet en je herwint door openheid het vertrouwen van gebruikers.
Hai Alice,
Het gaat om het testen van het concept en de toevoegingen van nieuwe features. De bugs eruit halen, daar hebben we een ander team voor klaarstaan 😉
Wat betreft scalability: dit was echt het probleem. Symbaloo ziet er aan de voorkant simpel uit, maar aan de achterkant is het vrij gecompliceerd (zegt iemand met relatief weinig technische kennis). Daarnaast zijn een aantal cosmetische wijzigingen doorgevoerd en getest. Daar gaat helaas meer tijd overheen dan je wenst.
Fijn weekend en groet,
Sander
Het verhaal v an Steven Jongeneel is niet helemaal corect: het publiek maken van pagina’s bestond al, en het verhaal dat Symbaloo nu eenvoudiger en gemakkelijker wordt gemaakt is (sorry) gebakken lucht. het is inmiddels duidelijk dat het juist veel moeilijker, trager en ingewikkelder is gemaakt. Nog afgezien van de vele bugs die over elkaar heenvallen. Voor mensen die al lange tijd met Symbaloo werken is het een ramp!
Symbaloo was een perfecte, eenvoudige maar heldere site. Nu is het een puinhoop geworden. Helaas!
Writing a medical thesis or dissertation is a task done by almost all postgraduate and master’s medical students. Dissertation is derived from the Latin word disserto which means discuss. It is essential to write successful medical papers such as medicine essays and medical thesis papers. There are several reasons as to why students write medicine essays. One of the reasons is to promote enhancement of critical judgment, research skills as well as analytical skills. Moreover, medicine essay writing produce students with the ability to 4evaluate and analyze data critically.
The initial step for writing medicine essays is to choose a topic. A writer should have at least three topics to choose from. The topic has to be interesting, feasible and relevant. It is essential to write quality medicine essay. Hence, students need to have analytical skills and perfect writing skills. The writing skills will enable them write outstanding essay papers that can be highly regarded by instructors and professors. Teachers often require a lot and expect a lot from their students in terms of medicine essay writing. for this reason, students find essay writing to be an extremely difficult task and hence resort to buying custom medicine essays.
A custom medicine essay has to be written by professional writers who are qualified in the field of nursing. Moreover, the custom medicine essay has to be original and plagiarism free. This means that it has to be written from scratch by experts with many years experience. The many years experience should enable a writer to write any form of medical paper including medical thesis, medicine essay and even medicine research paper. Moreover, experience will enable a writer to write a medicine essay that can guarantee academic success.
Students get custom medicine essays from custom writing company. It is essential to choose the best company so that one can get the best custom medicine essay. The best and the most reliable medicine essay writing company should have some unique characteristics such as affordability and the ability to provide original and superior quality medicine essays. The other quality is that the company has to hire expert writers who can write quality medicine essays and other types of medical papers. The essays should not only be quality but also plagiarism free and free of grammatical and spelling mistakes.
A custom medicine essay has a similar structure to any other academic essay assignment. It has an introduction that introduces the topic and tells the reader what the essay is all about. The second section is the body that has many paragraphs supporting the main topic. Finally there is the conclusion that briefly summarizes what has been discussed in the body section of the essay. Students should choose reliable writing companies so that they can get quality custom papers on several fields such as technology, sociology and law in addition to medicine field.
Our custom writing company is the best company that all clients should rely on when in need of any given type of medicine paper. We provide quality papers that not only plagiarism free but also original. Moreover, our custom papers are affordable and able to guarantee academic excellence at all times. All our medical papers are reliable and sure of satisfying clients at all times.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!