PvdA gaat online conversatie aan
Met een nieuwe online identiteit maakt de Partij van de Arbeid zich op voor de regionale en landelijke verkiezingen. De kern van de vernieuwde website van de partij zal voortaan bestaan uit een weblog waarin opinies en columns van politici centraal staan. Berichten vallen binnen standpunten en thema’s van de partij. Reacties kunnen worden achtergelaten met Facebook Connect, Twitter of Hyves (d.m.v. OpenID) en bezoekers kunnen eenvoudig vanuit de website retweeten.
Martijn van Dam, Tweede-Kamerlid voor de PvdA en zelf al flink actief online is enthousiast: “Het nieuwe PvdA.nl wordt veel persoonlijker en dat is goed, want politiek is persoonlijk. We komen als politici veel dichterbij de bezoeker doordat er geen beschrijvende nieuwsredactie meer tussen zit. De integratie met sociaal media, zoals het doorplaatsen van Twitterberichten, werkt ook twee kanten uit. Het sluit veel nauwer aan op hoe internet bedoeld is.”.
Internet als inzet voor een open partij
De vernieuwde website past binnen de strategie die Jaap Stronks, adviseur nieuwe media, voor de partij uitrolde. Stronks: “De website is onderdeel van een brede online ontwikkeling om transparant te opereren en de conversatie met leden en kiezers aan te gaan. Ook de lokale afdelingen hebben trainingen gevolgd om met behulp van internet de conversatie aan te gaan.”.
Mangrove was verantwoordelijk voor dit concept en voor de realisatie. We zijn trots op het eindresultaat en jullie, los van politieke voorkeur, hopelijk ook een beetje op ons! 😉
Wij zijn ook erg trots op de nieuwe site, maar op ’t moment nog even bezig de spreekwoordelijke puntjes op de i te zetten. Voor iedereen die op de hoogte wil blijven: volg @pvda op de twitters. Verder zal ik hier een comment plaatsen als de site live is.
Oh en beschouw tot het zover is, het bovenstaande postje met screenshot maar als mooie teaser :-).
@Boy: “postje”? Hear, hear.
Ik wilde al zeggen inderdaad, ik krijg nog steeds die lelijke oude site!
Maar dat is dus normaal. Phew.
Wanneer komt de nieuwe site dan online? Ik ben benieuwd!
Op naar de nul zetels.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!