Mobillion introduceert Uvid: online video platform

11 maart 2010, 11:51

Vandaag introduceert Mobillion, het bedrijf waar ik werk, Uvid: een online video platform voor het professioneel verzamelen, beheren en publiceren van online video’s. Organisaties kunnen hun website met Uvid eenvoudig en kosteneffectief voorzien van (HD)-video geheel in eigen huisstijl. Uvid is daarmee zeer geschikt voor marketingcampagnes, eigen videokanalen, e-learning, webshops en product reviews. Het gebruik van Uvid is tot 1 GB per maand gratis, voor meer functionaliteiten en bandbreedte is het mogelijk om te upgraden naar Uvid Pro.

Steeds meer organisaties maken gebruik van video op hun website voor communicatie- of commerciële doeleinden. Niet alleen om informatie over te brengen, maar steeds vaker om de interactie met hun bezoekers te vergroten, door hen de mogelijkheid te bieden te reageren. De bekende videoplatformen als YouTube en Vimeo zijn uitermate geschikt voor het bereiken van een grote doelgroep. Een groot bereik is echter niet altijd het doel bij online video. Vooral als het gaat om integratie met de eigen website en beheer van video content schieten deze platformen tekort. Uvid heeft een aantal unieke functionaliteiten die een einde maakt aan deze beperkingen en neemt alle technische zorg daarvoor uit handen.

In eigen beheer of alles uitbesteden

Met Uvid is het mogelijk een white-labelled videowebsite te maken geheel in eigen vormgeving en zonder advertenties. Het Uvid Video Management Systeem maakt het beheer van video’s eenvoudig. Uvid videoplayers kunnen worden voorzien van een eigen logo. Uvid widgets met interactieve functionaliteit zijn snel en simpel samen te stellen en kunnen in een bestaande website geïntegreerd worden. Voor marketingcampagnes of videokanalen biedt Mobillion de Uvid VideoPage. Hierbij wordt een webpagina geheel in eigen huisstijl en volledig naar wens ontwikkeld. Een voorbeeld van een Uvid VideoPage is www.HappyHome.tv, waarbij klanten vakantiefilmpjes kunnen bekijken en toevoegen met directe links naar de bestaande website van de vakantiehuizenaanbieder.

Voor iedereen, maar met controle

Naast redactionele video’s kunnen ook bezoekers zelf video’s uploaden via een uploadformulier of webcam. Om de interactie te stimuleren, is het voor bezoekers mogelijk video’s te beoordelen en hierop te reageren. De uitgebreide statistieken tonen ondermeer informatie over de best beoordeelde of meest bekeken video’s. Een keerzijde van interactie is ongewenste content. Met Uvid bepalen websitebeheerders zelf welke content zichtbaar is, via moderatie vooraf of achteraf. Hierdoor blijft de kwaliteit van de website gewaarborgd zonder dat de interactie wordt belemmerd.

Uvid wordt momenteel ingezet door o.a. Vogelbescherming Nederland (campagne Beleef de Lente), Sky Radio, Happy Home, gemeente Amsterdam en 500 webmasters voor zowel zakelijke als privé websites.

Ambities voor buitenland?

Nu is Uvid alleen in het Nederlands beschikbaar. De aankomende maanden zal Uvid ook in de Engelse taal beschikbaar komen zodat de dienst ook in het buitenland afgenomen kan worden.

Kasper de Wijs (1982) is eigenaar van iPublishing. iPublishing bedenkt en exploiteert websites en social media kanalen om het leven van mensen makkelijker en leuker te maken. We bereiken dagelijks 450.000 consumenten en zijn actief in diverse branches. In mijn tijd als Marketing Manager bij Mobillion heb ik op Marketingfacts ook een aantal artikelen geschreven.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!