Marketingfacts slaat de handen in elkaar met het Social Marketing Forum

18 maart 2010, 14:30

Drie maanden geleden staken een aantal marketingconsulenten en -bloggers uit heel Europa de koppen bij elkaar. Ze hadden elkaar leren kennen via sociale media maar hadden één ding gemeen: ze vonden dat er nog veel te veel hype rond social media marketing hing. Het was de start van het Social Marketing Forum.

Marketeers hebben echte vragen over social media marketing en hebben niets aan grootse theorieën. Bovendien “verkopen” veel mensen de sociale media zelf aan marketeers.

Het gaat echter niet over de social media maar wel over de voordelen er van en dan nog enkel binnen een globaal marketingkader.

De ambitie van het met Ning opgezette Social Marketing Forum was niet klein: wereldwijde ‘reach’. Een idealistische droom of een geval van acute grootheidswaanzin? Deed er niet toe.

De bloggers, waaronder onze Matthijs, begonnen gewoon en zochten een mengeling van mensen die heel veel wisten over social media marketing en van mensen die vragen hadden. Alles volledig peer-to-peer.

Wereldwijde ondersteuning

Vandaag heeft de Ning community meer dan 500 leden en na zeven dagen volgden 500 fans de community op Facebook. Vandaag, na tien dagen zijn het er al meer dan 800.

Ondertussen stapten bekende marketingnamen als Bryan Eisenberg, Dave Chaffey en sinds gisteren Olivier Blanchard in de community omdat ze in het peer-to-peer en “weg met de hype” concept geloofden.

En sinds gisteren wordt de community ook ondersteund door IAB Europa, de Email Experience Council (VS) en er zijn verschillende mediapartnerships in de maak, natuurlijk met Marketingfacts als eerste.

Tussen de bloggers die hun medewerking verleenden zaten ondermeer Giedrius Ivanauskas, een blogger op Social Media Today, Jonas Klit Nielsen en Anne Herngaard van het Deense Mindjumpers, de Britten Jo Porrit en Chris Hall, John Lai uit Nieuw-Zeeland, J-P De Clerck, die hier ook blogt, en nog enkele anderen.

Vandaag staat de community voor haar internationale doorbraak en we werken dan ook graag mee aan dit internationale avontuur dat begon als een droom maar realiteit wordt.

Of je nu gewoon wilt netwerken, vragen hebt, een interessante (Engelstalige) blogpost hebt of wat dan ook: word lid van www.socialmarketingforum.net, waar we als Marketingfacts actief zullen bijdragen en onze landgenoten zullen verwelkomen!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Chris Vannitsem

    Eindelijk een initiatief met perspectief.


    18 maart 2010 om 16:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!