Google AdWords beschikbaar voor smartphones

31 maart 2010, 06:04

Gister heeft Google bekend gemaakt dat er een mobiele variant van Google AdWords beschikbaar is voor smartphones. Op de startpagina krijg je een overzicht van (ingestelde) alerts en van je actieve en inactieve campagnes en zoekwoorden.

Je hebt toegang tot AdWords mobile door onderstaande URL in te toetsen in de browser van je smartphone: http://adwords.google.com/dashboard/Dashboard

AdWords mobile is vooral geschikt om onderweg geen belangrijke alerts te missen en te bekijken of je campagnes te monitoren. Het is wel mogelijk om kleine aanpassingen doen, zoals het aanpassen van dagbudgetten, het onderbreken van campagnes en het wijzigen van CPC biedingen op zoekwoordniveau. Voor het daadwerkelijk managen en optimaliseren van je account is een computer (nog) onmisbaar.

Voor mensen die graag in control zijn is AdWords mobile een welkome aanvulling. Wat vinden jullie van de AdWords mobile? Gaan jullie hem gebruiken en zo ja, waarvoor?

Lennart Moes
Digital Marketing Specialist bij Rocket Digital

Wij zijn Rocket Digital. Een landelijk opererend digital marketing bureau met noordelijke roots en dito mentaliteit. De rol van technologie wordt steeds groter, maar menselijke interactie blijft van levensbelang. Betrokkenheid, transparantie en toewijding, dat kun je van ons verwachten.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Daisy Smissaert

    Ik wilde het zojuist proberen op m’n Blackberry Bold 9700, maar het enige dat ik te zien krijg is een leeg/wit scherm! Erg jammer… Zal wel weer alleen werken voor Iphone en Androids..


    31 maart 2010 om 06:50
    Lennart Moes

    @ Daisy: Om de pagina goed weer te geven moet dashboard de tweede keer met een hoofdletter worden geschreven ( /dashboard/Dashboard ). Heb je URL letterlijk overgenomen?


    31 maart 2010 om 06:58
    Daisy Smissaert

    @Lennart: Ja, heb ik gedaan, anders krijg je inderdaad een 404 fout..


    31 maart 2010 om 07:01
    Pieter Bezuijen

    Lijkt me wel leuk, maar met gebruik van een klantencentrum krijg ik nog gewoon de desktopversie op de iPhone: deze doet er erg lang over om uberhaupt iets op het scherm te toveren.

    Ik zou hem gebruiken als ik onderweg even tijd over heb, en dan waarschijnlijk alleen een stukje monitoring.


    31 maart 2010 om 07:43
    Linda

    Nog niet echt gebruiksvriendelijk, ik heb er niks aan. Zoiets zou in app-vorm volgens mij veel beter werken dan in een browser-omgeving (op mijn iPhone valt hij telkens terug naar de desktopversie). Maar ik geloof hier op zich wel in. Als het goed zou werken zou ik het voor dagelijkse monitoring ontzettend handig vinden.


    31 maart 2010 om 08:40
    Daniel de Gruijter

    Leuke tool, benieuwd wanneer Analytics volgt. Uitvoering is daarentegen iets minder. Zou het liever in de vorm van een applicatie zien. Zal het wel gebruiken om te monitoren, maar aanpassingen zal ik wel via de computer blijven verrichten (is toch overzichtelijker), tenzij er echt iets drastisch fout gaat 😉


    31 maart 2010 om 12:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!