TV in de 21ste Eeuw: ConnectedTVSummit

2 april 2010, 04:15

Er moet en zal wat gaan veranderen in “Media- en Advertentieland”, maar “welke” oplossingen de strijd gaan winnen is een vraag die vandaag weliswaar menigeen bezighoudt, maar op dit moment nog geenszins te beantwoorden is. Zeg het maar, wat gaat het worden? Connected TV, hybride TV, interactieve TV, HbbTV, NetTV, Over The Top, widgets, applets etc. De lijst met nieuwe technieken wordt met de dag langer, wat in feite alleen maar leidt tot een steeds verder uitdeinend bos, dat steeds minder doorzichtbaar wordt. De settop boxen en “in-TV embedded” producten vliegen om je oren, met als aanbieders, zowel grote gerenommeerde internationale bedrijven als ook een groeiend aantal, veelal goedbedoelde, locale initiatieven. Voor insiders is het al vrijwel onmogelijk om een duidelijk overzicht te krijgen, laat staan dat het voor de consument en voor de mondiale marketing gemeenschap duidelijk is, met wie moet men nu eigenlijk in zee moet gaan en welke oplossing echt geloofswaardig en “future-proof” is? Een tipje van de sluier wordt opgelicht aanstaande 18e mei in Londen, tijdens het eendaagse congres “Connected TV World Summit”.

Sprekers

De lijst met sprekers wordt steeds verder uitgebreid en kent nu al een meer dan indrukwekkende groep van vertegenwoordigers van NBC Universal, BBC, Mediaset, ITV, Deutsche Telekom, Samsung, Orange, Disney, Teliasonera, Mars en Sony Pictures. Dit type bijeenkomsten wordt veelal gekenmerkt door excessieve entree prijzen, maar in dit geval, is het kostenplaatje meer dan reëel, 295 Pond (EUR 335). Tel daar een “vlieg-en trein” ticket bij van zo’n EUR 100 en bezoekers krijgen de kans om voor een “crisis-prijs” met vakgenoten uit heel Europa, ideeën en ervaringen uit te wisselen.

Laten we wel zijn, de veranderingen die zich nu aandienen, zullen grote gevolgen hebben voor de media- en marketing wereld in zowel binnen- als buitenland. Het is wat dat betreft voor iedereen die met media van doen heeft, van belang om meer dan ooit tijdig en goed geïnformeerd te worden van wat er werkelijk speelt of staat te gebeuren in de wereld van de media. De Connected TV World Summit speelt hierop en brengt een groot aantal sprekers en bezoekers uit meerdere disciplines in Londen bijeen.

Online te volgen

Voor hen die om welke reden dan ook, de gang naar Londen niet kunnen maken, hebben de sponsors van het congres het mogelijk gemaakt om gratis het gehele congres live online te volgen. In het kader van TV in de 21ste Eeuw, en de gang daarheen, wil ik nog graag wijzen op een aantal uiterst interessante uiteenzettingen en rapporten van Telecompaper, die sinds afgelopen najaar uitgebreid heeft gerapporteerd over de mogelijkheden van m.n. Over-The-Top TV diensten (OTT) en welke (nieuwe) spelers hierbij in Nederland een belangrijke rol zullen vervullen. Telecompaper ontpopt zich wat dat betreft steeds meer als het te raadplegen research instituut in Nederland, wanneer het nieuwe TV communicatie diensten betreft.

The way in which we are communicating is changing rapidly and since we are all consumers, we are all part of this changing world. Marketing- and media strategies will have to be re-written, so let's sharpen our pencils and get the show on the road. http://www.linkedin.com/pub/dir/john/goedegebuure

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!