Liever tv de deur uit dan internet in VS

7 april 2010, 04:25

Als ze moesten kiezen in een fictief wegstreep-experiment (welk-medium-zou-je-het-ergste-missen), zou 49 procent van de Amerikaanse consumenten de tv wegstrepen en 48 procent het internet als medium om te blijven gebruiken. In 2001, het eerste jaar dat Arbitron/Edison dit onderzoek uitvoerde, elimineerde nog 72 procent het internet en 26 procent de televisie. Internet wordt, anno 2010, gezien als het ‘meest essentiële’ medium (via: MC). Het gaat om een nationaal onderzoek met 1753 respondenten ouder dan 12.

“The shift over these nine years has been steady and profound,” zegt Edison Research president Larry Rosin. Kijk je naar de leeftijdsgroep onder 45, dan is de groep die tv wegstreept nog veel groter. Interessante bevindingen in een tijd waarin tv en internet steeds verder naar elkaar toe groeien, schrijft MarketingCharts, met het Nielsen Three Screen Report als bron.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    onnogroen

    Je kunt veel van de hedendaagse tv ook op internet kijken (Hulu, Uitzending gemist, etc). Dus ik zou voor internet kiezen. Is trouwens volgens de Nederlandse wet ook een primaire levensbehoefte.


    8 april 2010 om 22:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!