SlideshareReview (78): Apple, apple en apple
Laat ik het nu eens niet hebben over de nieuwste hype van de groentenboer.
Maar opvallend is het wel. Elke keer opnieuw lukt het Apple om een op zich weinig revolutionair apparaat zodanig te designen en te vermarkten, dat een grote schare fans onmiddellijk naar de winkel rent.
En hoewel iedereen al bezig is om via sluikroutes snel de nieuwste gadget binnen te krijgen, deze presentatie als tijdelijke troost voor hen die nog even moeten wachten.
Deze presentatie biedt niks meer en niks minder dan de titel suggereeert: een flinke stapel mooie appel-plaatjes. Geen tekst, geen uitleg. Alles is bij Appel immers zelf-verklarend. En het uiterlijk is belangrijker dan de functionaliteit 😉
“een op zich weinig revolutionair apparaat”? Met de iPod en iPhone waren ze knap aan het pionieren?
Ik snap niet helemaal de toegevoegde waarde van dit artikel. Leuk al die logootjes?!
Daarnaast vind ik, net als Don, de iPhone behoorlijk revolutionair, wellicht de start van de wereld van mobile marketing (in NL). Mobile marketing was al jaren op de lijstjes aanwezig als een van de technieken die aan het doorbreken was. Dankzij de iPhone is dit de laatste jaren meer een waarheid geworden en in een stroomversnelling gekomen.
Wichert, leer eerst eens schrijven en spelchecken voordat je me weer lastig valt met je 2 havo-schoolkrantstukjes “Alles is bij Appel immers zelf-verklarend. En het uiterlijk is belangrijker dan de functionaliteit ;-)”
Schrijven is voor jou duidelijk belangrijker dan wat te zeggen hebben.
@Ron: Sterke reactie!
Maar overigens ben ik van mening dat Apple heel erg goed is in het emotioneel laden van hun producten.
Zo afstandelijk en vaak mopperend consumenten zijn over willekeurig welk merk en type mobiel, MP3-speler, computer of e-reader, zo fel zijn (sommige) Apple-eigenaren bij opmerkingen over hun devices.
Voor elke marketeer een toonaangevend voorbeeld van ´laden´.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!