Blue Shots TV: In gesprek met Brian Hirman, eVentures Africa Fund
Toen Internet nog iets was voor defensie, universiteiten en nerds produceerde ik cd-i’s bij de firma Valkieser. Daar liep een ambitieus mannetje rond die binnen no time her en der de baas werd en de scepter ging zwaaien.
Via de allereerste video’s op een discje, vaak enorme opwindende videos inhoudelijk, zeg maar, maakten we de markt samen ‘digitaal’ en gingen we een paar jaar later de wereld van het internet op.
Uiteindelijk ging ik een carrierepad op (min of meer dan :)) en dat ambitieuze mannetje ook. Brian Hirman. Vanuit de Philips CD-i tijd startte hij het bureau Bookmark en gaf hij als een van de eersten invulling aan het begrip ‘interactive marketing’ en van daaruit bracht hij het uiteindelijk tot Chief Isobar.
Sinds enige tijd is hij daarmee gestopt en heeft hij zijn zinnen gezet op een nieuw doel: Afrika.
Met het eVentures Africa Fund, een investeringsfonds gericht op digitale mediabedrijven in Afrika, wil hij ook op dat continent een boost geven aan de digital marketing wereld. Leuk om te vermelden dat zijn eerste investering gebeurde in het bedrijf Explainer DC, een bureau dat ikzelf in 2001 startte (historisch videomateriaal :)).
Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.
That’s a wise answer to a tricky quioetsn