Energize SparkCast 26 – Interview Yme Bosma (Hyves)
Vraag je je ook wel eens af of er wel toekomst zit in reclame op sociale netwerken? Stel jezelf dan 2 extra vragen: Waarom gebruikt mijn doelgroep sociale netwerken? En hoe kan ik met mijn merk daar waarde toevoegen? Social media puur inzetten als advertentiemedium werkt namelijk niet. Yme Bosma, Manager Business Development & Partnerships bij Hyves, deelt in deze SparkCast in sneltreinvaart zijn de toekomstplannen met Nederlands snelst groeiende sociaal netwerk. In dit kader is Yme’s laatste blogpost over de laatste social media cijfers in Nederland interessant.
BELUISTER de SparkCast (mp3).
‘Nederland is nog lang niet klaar met social media’, zegt Yme. Hoe ziet de toekomst van social media er dan uit? Volgens Yme wordt mobiel leidend. ‘Binnenkort reken je je biertje in de kroeg af via je mobiele Hyves applicatie’. Hyves domineert in Nederland. Maar Facebook is relatief nieuw, en dus gewild. ‘We proberen niet te concurreren, maar ons te onderscheiden. En sneller dan je denkt gaan netwerken als Hyves, Facebook en Twitter toch echt integreren.’
In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:
1. Het verhaal achter het snelst groeiende netwerk.
2. De toekomst van Hyves: strategie & mobiel.
3. Effectiviteit van social media meten.
4. Hyves versus Facebook
5. Wat gebeurt er met je profiel als je overlijdt?
Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.
‘Binnenkort reken je je biertje in de kroeg af via je mobiele Hyves applicatie’
Je kunt het zo vaak zeggen als je wilt, en alle respect voor Yme, maar no way dat dit binnenkort gaat gebeuren. Of Yme’s definitie van binnenkort moet heel wat ruimer zijn dan die van mij.
Michel, het werkt sinds afgelopen dinsdag;-)
Waarom is dit in tenenkrommend slecht steenkolen Engels?
@Jeroen van de Beem: Dat valt toch wel mee….. Wat vond je verder van de podcast? Nog inhoudelijke opmerkingen?
@Jeroen van de Beem Dank voor je inhoudelijke feedback en toevoeging aan de discussie ;-(
Maar toch een antwoord op je vraag waarom ik de interviews in het Engels publiceer. De reden is dat ik internationaal ook veel interviews opneem en ook veel luisteraars heb in China, UK en de VS. En Oud Hollandsch verstaan ze daar niet. Engels is de wereldtaal en vergroot het bereik van de podcasts.
Ok, tenenkrommend slecht is misschien wat overdreven, maar goed taalgebruik versterkt de boodschap en dus inhoud, laten we dat niet onderschatten. Maar je antwoord is duidelijk.
Verder vond ik de podcast inhoudelijk weinig nieuws bieden; Yme Bosma die zoals gewoonlijk heel hard roept dat Hyves hardstikke groeit (dat het bereik terugloopt meldt hij niet). De oorlog met Facebook ga je echter niet winnen door met Hyves in de kroeg te kunnen betalen (geld, pinnen en chippen werkt op zich wel aardig ;-).
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!