Weekoverzicht Webanalisten (93): Succesvolle conversie optimalisatie en social media measurement
Nagenoeg iedereen is bezig met conversie optimalisatie van zijn website. Soms met succes en soms zonder succes. Ton Wesseling schreef aan de hand van een door hem uitgevoerde conversie test op de website van Van de Valk Hotels en Restaurants een stappenplan voor succesvolle conversie optimalisatie. Verder in de Webanalisten samenvatting deze week een verslag van de keynote die Brian Clifton gaf op de Google Analytics User conference “Can we measure success of Social Media?” en waar Reinout Wolfert zijn visie in verwerkte en een oproep op stellingen over webanalytics op te schrijven voor het Webanalisten consultancy panel op het Webanalytics congres van 2 juni in Amsterdam.
De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie
Gisteren publiceerde Ton Wesseling op de Online Dialogue website een praktijkcase over rendement optimalisatie op de valk.com website van Van der Valk hotels & restaurants. Vandaag schreef hij op Webanalisten.nl een artikel over de stappen die hij tijdens dit soort conversie testen neemt. Wat voer je uit in de analyse fase? Wat wil je weten van de organisatie, over de gevoerde dialogen op de website en van het gedrag van de bezoeker? Hoe gebruik je deze kennis om het rendement te verbeteren? Enerzijds met direct resultaat en anderzijds met lange termijn winst? Lees zijn artikel over De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie.
Can we measure success of Social Media? – Yes we can!
Brian Clifton zijn presentatie tijdens het Google Analytics User Conference ging niet over Google Analytics, maar over het meten van social media. Ook leuk. Maar wat is ’social media’? Hij kwam met de volgende definitie, een quote van Jim Sterne (Chairman van de Web Analytics Association): “Online platforms that allow content to be easily distributed.” Het gaat bij social media, zo vindt Brian, om de content, gemaakt door gebruikers, dat vrij gedeeld wordt. Maar is het effect van social media wel te meten? Reinout Wolfert gaat er dieper op in, in zijn artikel Can we measure success of Social Media? – Yes we can!
Denk mee over goede stellingen voor het webanalytics congres
2 juni vind het webanalytics congres plaats in Amsterdam. Webanalisten is contentpartner van het congres en heeft onder andere een consultancy panel in het programma gepland. Bekende consultants uit het webanalyse en conversie optimalisatie vakgebied gaan de discussie aan over prikkelende stellingen ten aanzien van webanalytics. Deze stellingen komen van de lezers van webanalisten.nl. Geef nu jouw stelling door en maak kans op een gratis entreekaart voor het congres!
Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.