Nieuwe Toyota hybrid campagne (Tv, print, radio)

1 juni 2010, 10:03

Met de recente billen bloot campagne in alles wat zich landelijke of regionale media mag laten noemen nog vers in het geheugen (zie ook deze column) was ik wel benieuwd toen ik vanmorgen het persbericht kreeg over de nieuwe commercial voor Toyata’s hybride modellen. Alsof er niets gebeurd is met veiligheidsissues en vastzittende gaspedalen (misschien is dat nu gewoon klaar en afgehandeld) hamert Toyota nu weer verder op de aloude peilers: innovatieve technologie en veiligheid. Onderstaand de commercial waar Toyota zich wil laten gelden als de grondlegger van de full hybrid:

In het persbericht staat de doelstelling van de commercial omschreven als: “Toyota positioneren als de grondlegger van full hybrid, deze hybride technologie op een begrijpelijke manier uitleggen en zodoende interesse wekken voor een proefrit.” Over die proefrit zie ik niets in bovenstaande campagne, die vanaf deze week op tv, radio en in print te zien is. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Credits

Media: TV, print, online, radio, POS

Opdrachtgever: Louwman @ Parqui BV

Strategie: Launched

Bureau: Reason Why

Creatie: Mike Weinberg, Gerard van Riessen

Account: Ingmar Rozeboom, Patricia van Leeuwen, Sheila da Silva, Martin Stiemer

Regie: Krijn van Noordwijk

Fotografie: Krijn van Noordwijk

Productie: Hazazah

Geluid: The Ambassadors

3-d effecten: Daniel Knispel, The Ambassadors

Verantwoordelijk bij klant: Paul van den Acker

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Bernard

    Mis toch wel de nodige passie en techniek in beeld (naast het indrukken van het knopje). De stem is ook wat saai. Ik rijd er liever in, dat is echt spannender dan de commercial.


    1 juni 2010 om 10:39
    Freek

    Spannend zal het niet zijn in zo’n auto.


    1 juni 2010 om 19:25
    Freek

    Of juist wel!


    1 juni 2010 om 19:25
    mgvandenbroek

    Het ging natuurlijk om de commercial…. 😉


    2 juni 2010 om 05:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!