Keynote vanaf #kj10: DK MediaSnackers
De internationale spreker op het trends in kids en jongerenmarketing-congres, gisteren in Amsterdam was: DK, oprichter MediaSnackers, auteur van het boek ‘Zen and the Heart of Social Media’. DK mocht gisteren een uur spelen. Spelen is het sleutelwoord van MediaSnackers. Over de toekomst van sociale media en hoe je een merkstrategie creëert die jongeren bereikt. Hieronder een overview hoe social media het speelveld heeft veranderd.
“My mates are my media.”
Communiceren draait om vriendschappen. Het bereiken van jongeren draait om verbinden en communiceren. Ga creatief om met media die jongeren in deze dag gebruiken. MediaSnackers zet jongeren in als digitale journalisten om hun wereld en ervaringen te delen. Hiervoor krijgen ze een aantal workshops filmen en journalistiek. Wat voor een meerwaarde heeft jouw merk? Communiceren met jongeren volgens DK:
#1 It’s all about playing
Wanneer jongeren iets met knopjes voor zich krijgen, zullen ze op het knopje drukken om erachter te komen hoe het werkt. Spelenderwijs ontdekken ze en leren ze. Dat is het verschil tussen deze generatie en de oudere. DK’s advies voor ons is the Button-theory; alles klikken wat maar te klikken valt op alle mogelijke platforms om te ontdekken en te begrijpen hoe jongeren werken.
#2 Sharing that link love
Ford gebruikt social media om bezoekers te trekken naar andere blogs van leden die over Ford schrijven. Sharing that link love.. (lees het blog over jongerencommunicatie volgens Nalden)
#3 Create empty spaces
Jongeren willen context, geef ze de ruimte om zelf invulling te geven aan jouw merk.
#4 Engaging audiences
De verschuiving van passief mediagebruik naar actief mediagebruik.
#5 Mobile: Anyplace anytime anywhere
Een geweldig voorbeeld van het inzetten van mobiel is Africa Unsigned, het nieuwe kindje van Pim Betis, oprichter van Sellaband. Nu ga ik even de feiten voorbij want dit is de spreker die net na DK op is gekomen. Maar wat een geweldig optreden van BCUC wat hier zeker thuis hoort.
#6 Hardwiring Conversation
Integreer sociale media in fysieke producten om net zoals Vitamin’s water de dialoog rondom je merk te stimuleren (en meer fans van je merk te krijgen).
#7 Play with a purpose
Duik in sociale media, ontdek, speel, maak fouten en leer ervan.
@ Matthijs, it’s all about sharing that linklove
@Stephanie: Het zou nog mooier zijn als het clickable linklove was. 😉 Linkje terug! @Matthijs: Dank!
*Link aangepast en dus klikbaar
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!