Marketingfacts Powertalks 4: Zoekmachine marketing (Maurits van Eeghen, Traffic4U)

28 juni 2010, 03:49

Tijdens de Nationale Marketingdag 2010 in Nieuwegein sprak Maurits van Eeghen (sales director Traffic4u) over de huidige status van zoekmachinemarketing. Over het belang van ranking (of niet), de groei van zoekmachine-marketing, de toegankelijkheid van websites, relevantie van content, waar het naar toe gaat, en nog veel veel meer. Van Eeghen sloot af met een lange serie zeer bruikbare tools waar iedere marketeer iets mee kan:

Presentatie Maurits van Eeghen

Slides Maurits van Eeghen

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Annelies Verhelst

    Vond het 1 van de beste praatjes die dag! Heel praktisch, informatief, zonder BS-bingo, daar heb je wat aan! Keep up the good work Maurits 🙂


    28 juni 2010 om 05:57
    Maurits van Eeghen

    @Annelies: Dank je wel voor dit mooie compliment. Ik heb mijn best gedaan om er een informatief maar ook vooral een praktisch verhaal van te maken. Het is altijd lastig om enerzijds niet te ingewikkeld te zijn en anderzijds voldoende diepgang erin te houden. Dat jij vindt dat ik hierin ben geslaagd is een extra groot compliment, omdat ik weet dat je veel inhoudelijke kennis hebt van zoekmachine marketing. En ik zal mijn best doen 🙂


    28 juni 2010 om 06:27
    Annelies Verhelst

    @Maurits heel goed ;-). Juist omdat ik er al veel vanaf weet is het makkelijk checken of je onzin verkoopt 😛 Ook leuk trouwens dat je dat “zoekresultaat” liet zien met “als je nu al niet weet wat zoekmachinemarketing is dan ga je maar lunchen”.


    28 juni 2010 om 09:08
    maurits van eeghen

    @Annelies: Hahaha. Dat was idd de manier om zeker te stellen dat mijn verhaal snapbaar zou zijn voor het publiek. Als iemand in de zaal nog niet wist wat zoekmachine marketing was, dan was mijn verhaal voor die persoon zeker niet aangekomen. Gelukkig hoefde niemand gebruik te maken van deze ‘escape’.

    @Simon: Thanks, dat is zeker een nuttige aanvulling. Chrome is inderdaad ook goed bezig met het maken van online marketing tools en plugins. Vooralsnog hou ik het echter, omwille van het marktaandeel van FF vs Chrome, bij dit soort presentaties op Firefox.


    28 juni 2010 om 09:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!