Van den Ende en Deitmers over de Loey Awards

8 juli 2010, 09:31

Ze investeerden met hun venture capital maatschappij in Hyves, Spil Games en CentralPoint en deden dat in het verleden succesvol in Bright (zie portfolio). Joop van den Ende en Hubert Deitmers zijn verder samen met Peak Captial en online tuesday de mede-initiatiefnemers van de Loey Awards, de prijs voor de beste online entrepreneur van Nederland (aanmelden kan nog tot 15 juli). Gijs Vroom van Mediapartner Emerce had beide heren voor de camera, hieronder de video:

In de video hierboven zegt Van den Ende, als juryvoorzitter bij de awards betrokken:

“We krijgen een voor geselecteerde groep bedrijven, dat is goed georganiseerd, daar heb ik vertrouwen in. We kijken naar 5 genomineerden voor de grote prijs, en naar drie genomineerden voor de starters. Bij alle overnames waar ik bij betrokken geweest ben kijk ik naar het product. Wat is het idee achter het product, hoe origineel is dat, hoe bijzonder is dat. Wat zijn de toekomstmogelijkheden voor het product. Een plan kan nog zo goed zijn, maar zonder een goede ondernemer, een persoon met een visie, gebeurt er niets.”

In het persbericht naar aanleiding van de aankondiging van de prijs zei Hubert Deitmers:

“De innovatieve kracht vanuit de online branche is gigantisch; het belang van online entrepreneurs voor de Nederlandse economie is evident. De voorlopers binnen deze branche verdienen dan ook meer aandacht en zichtbaarheid. Door succesvolle online ondernemers en hun werk via de LOEY Awards te promoten en te stimuleren, willen wij bijdragen aan een verdere uitbouw van online initiatieven en samenwerkingsverbanden in Nederland.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Michel de Rijk

    volgens mij mis je een stuk van de video, Joop is nog druk aan het vertellen over US vlag..


    8 juli 2010 om 14:47
    mgvandenbroek

    @Michel: Ja, is bekend, video moet even vervangen worden!


    8 juli 2010 om 19:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!