Sport28.nl nieuwe weblog over sport, marketing en media
Brightguys en Upstream hebben recentelijk Sport28.nl gelanceerd: een blog over communicatie, media en marketing van sport. Simpel gezegd moet Sport28.nl “de Marketingfacts” van de sport worden. Dit betekent veel postings over sport zoals het nu is en zoals het in de (nabije) toekomst zal zijn. Niet over technische zaken, wel over innovatie in en om de sport. De artikelen zullen het bewijzen. Het idee is dat er rondom deze content online en offline een community ontstaat van mensen met een passie voor sport. Belangrijke focus hierbij is 2028, het jaar dat Nederland de Olympische Spelen wil organiseren. Vandaar de steun van NOC*NSF.
Sport28.nl bestaat nu uit een klein aantal bloggers, vele anderen hebben al toegezegd om te willen bloggen. Dit zullen nieuwe namen zijn, studenten of net-afgestudeerden, maar ook gevestigde namen uit de wereld van sport en (nieuwe) media. De onderwerpen variëren en hangen af van wat er uit de community naar boven komt. Brightguys heeft het concept samen met Upstream ontwikkeld. Vanuit twee opdrachten voor stages bij de Hogeschool Rotterdam is Sport28.nl verder geconcretiseerd.
Sport28.nl zal ook gepresenteerd worden tijdens het Digital Sports Marketing Forum in Barcelona eind oktober. Naast topsprekers vanuit o.a. IOC en FIFA, zijn vanuit Nederland Peter Kentie (PSV) en Gijsbregt Brouwer (Brightguys) sprekers op dit congres. Voor lezers van Sport28.nl hebben we alvast een korting van 400 euro kunnen regelen!
Leuk idee, de bloggers zijn alleen nog niet zichtbaar op sport28.nl? Succes!
@Ayman Thx! Je bedoelt als in ‘de naam van de auteur’ of als in ‘een lijst van bloggers’?
Goed idee. We gaan dat oppakken.
Goed initiatief. Het combineren van heel veel sporttakken klinkt me goed in de oren.
Ik had graag in dit aritkel gelezen wat jullie nu anders maakt dan de gevestigde websites/blogs over sport.
Als ik heel eerlijk bent voel ik de sport niet. Ik voel de liefde voor sport nog niet in de website. Misschien is dat een design issue, misschien ligt het probleem wel bij mij, maar de passie en de professionaliteit als dat het karakter van MF! dat heeft mis ik daar.
Als de doelgroep jan met de pet is dan ben ik bang dat deze niet in de sportsfeer getrokken wordt.
Ik mis verder een onderverdeling naar sport. Dus alleen atletiek, alleen voetbal. Dat soort dingen. Op deze manier geef je de bezoeker (vooral omdat er dadelijk heel erg veel geschreven gaat worden) de kans om zijn informatie te destileren. Want sport leeft en sport is altijd hot. Er is geen dag rust te bekennen in de sportwereld. Dus als er 10 artikelen per dag opkomen dan lijkt het mij makkelijk voor de lezers om daar makkelijk een schifting in te kunnen maken.
En omdat het toch wel een idee is van gevestigde namen in marketingland mis ik enkele cruciale factoren zoals bijvoorbeeld de sociale factor. Naast de Twitter-mogelijkheid mis ik de engagement met de content. De interactie met de inhoud en de mogelijkheden om deze makkelijk te delen. Maar agh dat zijn peanuts toch?
@Mike
Dank voor je uitgebreide reactie. Kort een paar antwoorden:
– doelgroep is de sportprofessional in NL en dan vooral diegene die sportmarketing, sponsoring en communicatie met sport doet of hiervoor studeert. Dat moeten er in NL minimaal 20.000 zijn. Daarnaast iedereen die sport en de toekomst van sport interesseert (dat zijn er veel meer).
– professionele uitstraling en sportuitstraling moeten in evenwicht zijn, als je nog tips hebt?
– categorieën zijn er nu ongeveer 10 en verdeeld over professionele kant (Events, mobiel, sponsoring, etc). Ik ga kijken of we met tags of andere categorieën kunnen werken voor de sporten.
– last but not least: als jij vanuit jouw expertise wilt bijdragen (iPhone/iPad en sport?): wees welkom!
Erg interessant!
Ik ben alleen driftig op zoek naar een RSS feed 😉
@Remco Die zit er toch wel in. In Firefox wordt hij automatisch gevonden :-).
@Gijsbregt
Wat betreft doelgroep. Ik denk ook al is de doelgroep sportprofessionals, dan nog hebben die hun hart bij sport liggen en dat mag er best bovenop liggen. En ik denk dat een persoonlijke tint ook niet gek zal zijn. Dus zoals @aymanvanbregt al zegt. De gezichten achter de website. Maakt de geloofwaardigheid beter nmi.
Wat betreft uitstraling (Krijg trouwens even geen goede voorbeelden gevonden (nos.nl is wat mij betreft kwalitatief wel heel goed)) en iPhone support kom ik nog op terug.
Interessant! Een a4 met ideeën is het probleem gelukkig niet.
Leuk initiatief!
Hoe ‘breed’ zal de content van het platform zijn? Ik zie nu veel diversiteit aan artikelen (van campagnes tot social – van apps tot events). Ik kan mij kunnen voorstellen dat je dieper ingaat op het sport 2.0 maar dat is nogal een breed begrip? Komt er focus op bepaalde onderwerpen/trends of blijft het expres zo breed?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!