Tipp-Ex maakt innovatief gebruik van YouTube
Tipp-Ex laat met een nieuwe campagne op YouTube zien hoe een merk zich kan onderscheiden door middel van een goed uitgewerkte interactieve video.
Natuurlijk is Tipp-ex niet het eerste merk dat gebruik maakt van de interactieve functionaliteit van YouTube, maar met deze case geven ze wel een mooi voorbeeld van een goede uitvoering.
De campagne begint met een eerste video getiteld; “NSFW. A hunter shoots a bear!”. Aan het einde van de video beslist de kijker, door het klikken op één van de twee knoppen, over het lot van de beer.
Na het klikken opent een tweede video. In dit nieuwe filmpje heeft de jager moeite met de uitvoering van de beslissing van de kijker. De jager grijpt naast de video in de banner van Tipp-ex, naar de Tipp-ex Pocketmouse. Vervolgens verandert hij de titel van het YouTube filmpje en daarmee het lot van de beer.
De kijker moet een alternatief einde voor het filmpje kiezen door de titel van de video te wijzigen. Achter ongeveer elk woord zit een nieuw verhaal. Probeer het zelf voor de gein eens met bijvoorbeeld de volgende woorden:
-
eats
-
moonwalks
-
plays soccer
-
Tipp-Ex
-
fishes
-
fucks
-
(NSFW)
-
smokes
-
marries
-
drives
Leuke toepassing van de nieuwe functies van Youtube!
helemaal te gek!
Absoluut leuk maar doet mij wel erg denken aan subservient chicken
Zeker super leuk! Iets van een doorverwijzing, vervolg, was goed geweest om de aandacht vast te houden volgens mij.
Hebben jullie al erase geprobeerd? 🙂 Die is ook wel leuk
ik ga meteen tipp-ex kopen.
Jokes with.. redelijk briljant 🙂
Mooi voorbeeld! Wel een gemiste kans dat er een error komt bij de woorden *twitters* en *facebooks*, daar hadden ze een mooie koppeling naar socialaccounts kunnen maken.
Cooks is ook hilarisch.
Wat ik wel opvallend vind is dat de banner van Tipp-ex niet klikbaar is…De call to action om naast het delen ook ietrs met Tipp ex te doen (website, sample, emailadres, connectie) is afwezig. Jammer!
En wat dacht je van shoots… 8)
Fantastisch gedaan. Erg leuke functionaliteit van youtube..
Erg gaaf gedaan!
En ze zijn weer terug: een nieuw filmpje van Tipp-ex als opvolger van de jager/beer promo van vorig jaar.
Het introductiefilmpje is een beetje hysterisch, maar als je op het einde doorklikt kun je je zelf een nieuw jaartal invullen, waardoor je steeds een nieuw filmpje krijgt. Ken je Mr. Beans tijdreisfilm? Zo iets dus.
Ze zijn niet allemaal even leuk, maar sommige zijn vrij hilarisch. Vooral leuk om tijdens je werk af en toe even te lachen 🙂 Ik vind zelf het filmpje van mijn geboortejaar, 1974, erg komisch, maar misschien is het ivm het naderende EK minder geschikt voor echte oranje fans!! Een 7!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!