Google meest populair onder jongeren
Google is de meest populaire portal onder jongeren tot 25 jaar, op de voet gevolgd door MSN. Vooral Lycos en MSN scoren hoog bij luisteraars en kijkers van de populaire jongerenzenders zoals Radio 538, TMF en Yorin. In de ?oudere? segmenten staat Startpagina bovenaan in de portal topvijf.
Dat blijkt uit de nieuwste versie van het multimediabereiksonderzoek MediaScannerXL, gisteren gepresenteerd door InterviewwNSS. Naast de bereikscijfers van print, radio, televisie, bioscoop worden nu ook websites meegenomen.
Uit de cijfers blijkt dat de meeste portals een hoger bereik onder mannen scoren. Ilse vormt als enige portal hierop een uitzondering. Het verschil tussen mannen en vrouwen is nog groter bij de nieuws- en krantensites. Zij zijn minder populair bij vrouwen. In de hogere welstandklassen scoort Google hoog, gevolgd door omroep.nl, KPN en ANWB. Lycos, MSN en Wanadoo scoren relatief hoog binnen de lagere welstandklassen.
Uit het matchen van dagbladen en magazines met het bereik van de sites blijkt dat Planet relatief hoog scoort onder lezers van de belangrijkste opinie- en zakenbladen (Management Team, Quote en Elsevier). De bezoekers zijn van beroep vaker adviseur en relatief vaak betrokken bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten bij hun organisatie. Zij rijden vaker in een nieuwe (lease) auto, drinken Heineken bier en doen de boodschappen bij Albert Heijn.
Zonnet scoort hoog bij lezers van carri?re- en loopbaantitels zoals Carp en Intermediair. Het zijn vaak dertigers in ??n- of tweepersoonshuishouden met een functie op het gebied van automatisering, techniek of sales en marketing. Zij scoren ook hoog op aankoopintentie van een nieuwe auto.
Bron: