Theo van Vugt hoofdredacteur Adformatie én TvM

18 november 2010, 07:22

Theo van Vugt, de hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing en samen met de redactie en bloggers drijvende kracht achter Molblog, krijgt er een baantje bij: Van Vugt wordt óók hoofdredacteur bij Adformatie. Dat maakt van Vugt zelf bekend op Molblog vanmorgen en hiermee wordt het personele gat dat Léon Bouman achterliet toen hij naar het FD vertrok ‘opgevuld’. Dat staat tussen aanhalingstekens, want hoofdredacteur van Adformatie zijn, dat lijkt me een fulltime baan. Van Vugt spreek over ‘ingewikkeld’ en over een ‘uitdaging’. In Adformatie zegt Van Vugt: “We willen met Adformatie en Tijdschrift voor Marketing de markt meer als één geheel benaderen. De titels zijn aanvullend, evenals hun online kanalen.” Op Molblog schrijft Van Vugt:

“Dus ik krijg een soort overkoepelende hoofdredactionele functie met Adformatie en TvM als belangrijkste merken. Hoewel beide merken hun eigen redacties houden, is het wel de bedoeling dat de twee platformen nadrukkelijker gaan samenwerken en zich naar de markt ook meer als één blok gaan presenteren. Adformatie als het merk voor de marcom-community en TvM als het platform voor de marketeers.”

De titels, zowel online als offline, waar Van Vugt voor verantwoordelijk wordt, vallen onder de Adformatie Groep dat onderdeel is van uitgever Kluwer. Van Vugt ziet het als een ‘mooie taak’ om de titels wat meer richting online en events krijgen. ‘Elke hulp is welkom’, schrijft hij op Twitter. Namens iedereen bij Marketingfacts wens ik Theo succes met zijn twee banen: proficiat. Dat wordt aanpoten :).

Foto: Molblog op Flickr.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!