European E-mail Marketing Conference 2010

22 november 2010, 09:56

Begin deze maand waren er in Londen bijzonder veel e-mailmarketeers te vinden. Zo’n 200 e-mail professionals waren gedurende drie dagen bij elkaar tijdens de European E-mail Marketing Conference. Opvallend was ook dat er een flinke Nederlandse delegatie aanwezig was (zie fotos). Gedurende deze drie dagen ging álles over e-mail. Of eigenlijk, heel veel niet over email, want er kwamen toch veel verschillende issues aan bod. De combinatie van social media en e-mailmarketing kreeg, vanzelfsprekend bijna, heel wat aandacht.

Praktische tips uit Londen

Ook de moeite waard, maar niet op de site van de European E-mail Marketing Conference terug te vinden is de presentatie van Marc Munier van het engelse emailmarketingbureau Pure360. Op een eenvoudige manier liet hij zien dat niet alleen het aantrekken van nieuwe inschrijvers, maar ook het behouden van je huidige ontvangers een prioriteit is in het uitbouwen van je e-maillijst. Niet te onderschatten met een gemiddelde afhaak van 20% van de emaillijst per jaar.

Building your email marketing lists

View more presentations from Pure360 .

Meer inschrijvingen

Als voorbeeld liet hij zien hoe de concert en theater ticket marktplaats Seatwave hun inschrijfproces flink verbeterd hebben. Plaats net als Seatwave een inschrijfformulier op iedere pagina. Maar nog interessanter; geef mensen ook meerdere redenen om in te schrijven. Dat kan een opsomming zijn op de inschrijfpagina, maar ook afhankelijk van de pagina die ze op dat moment bezoeken (of eerder bezochten).

Cases

Diverse bedrjiven deelden ook hun eigen ervaringen aan de hand van cases zoals het Vodafone Lifecycle Programma en de case van Boekvandaag.nl die eerder dit jaar de emailmarketing award Emma won. Maar ook Britisch Airways en BMI Baby deelden hun ervaringen.

Boekvandaag.nl

Silverpop

bmibaby Email Marketing Case Study

View more presentations from Silverpop.

Meer over de conferentie

Een groot deel van de presentaties kunt u terugvinden op de site van de European E-mail Marketing Conference. Daarnaast heeft Jorrit van der Harst van Rapid Sugar ook een verslag gemaakt op Twinkle en hield Walter van der Scheer van Copernica meerdere interviews met diverse (keynote) sprekers. Meer presentaties vind je hier.

Jordie van Rijn
Email Marketing Consultant bij eMailMonday

Jordie van Rijn is onafhankelijk eCRM en email marketing consultant. En schrijver van het boek E-mailmarketing in 60 minuten. Een van de "50 Online Marketing Influencers to Watch" van Entrepreneur.com Hij houdt zich bezig met slimme marketing campagnes die de klantrelatie intensiveren. Hij is oprichter van het internationale platform voor selectie van email marketing service providers. Neem contact op met Jordie via zijn site: eMailMonday Twitter NL: @emailmonday Twitter Internationaal (engels): @jvanrijn Of bekijk ook emailaudience

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!