Philip Kok naar The Valley, René Zeedijk naar Zoomin
Ik weet niet of ze er gisteren allebei waren op de jaarlijkse onlinetuesday/IAB/VINEX E-mail associatie nieuwjaarsborrel. Feit is dat ze beiden een nieuwe baan hebben die er zeker toe doet in de online branche. René Zeedijk, tevens bestuurslid van IAB Nederland, wás sinds begin 2008 managing director van Hi-media en ging daar in mei 2010 weer weg. Daarvoor was hij onder meer commercieel directeur van Radio 538 en Talpa Radio, en sinds deze week is hij ingelijfd bij Zoomin. Philip Kok gaat als CCO naar the valley (waar Stef Heutink vertrokken is).
Kok werkte de afgelopen jaren als marketingdirecteur, verkoopdirecteur en VP Regional Director bij ABN AMRO Lease N.V. Daarvoor vervulde hij vergelijkbare functies bij onder andere Coca-Cola en Nutricia. Hij stapt dus een voor hem ‘nieuwe branche’ in.
Over de benoeming van Philip Kok zegt CEO Vincent Gravesteyn van the valley:
“the valley is van oorsprong een professioneel georganiseerde bureaugroep met veel creativiteit en technische kennis in huis. De nieuwe functie van CCO is een gerichte stap om daar een gestroomlijnde marketing- en sales-machine van te maken. Met de uitgebreide kennis en ervaring van Philip aan klantzijde kunnen we onze klanten nog beter begrijpen en een sparringpartner op directieniveau bieden.”
Over de benoeming van René Zeedijk zegt Zoom.in CEO Jan Riemens:
“Met de komst van René versterkt Zoom.in opnieuw de top van het bedrijf. De video advertising omzet van Zoom.in is in 2010 met ruim de helft gegroeid en het einde van de groei is nog lang niet in zicht. De beheersing van die groei vereist stevig management en die biedt René ons. Wij zijn dus erg blij met zijn komst.”