Nieuwe wereldwijde campagne Asics van start: “Sport Releases More Than Just Sweat”

17 januari 2011, 15:13

Anima Sana in Corpore Sano. Asics heeft vorige week een nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd waarin, natuurlijk, running centraal staat. Running. Dat is geclaimd door Nike. Dat weten ze ook bij Asics, maar dat heeft het bedrijf niet tegengehouden een moddervette spot te maken met de strekking: “Sport Releases More Than Just Sweat”. Beetje lang, maar de clip, die je hieronder kunt zien (nu 474 keer bekeken op YouTube, benieuwd wat dat gaat worden) is schitterend.

De campagne is ontwikkeld door Vitro, een creatief bureau uit San Diego, en is, zo meldt het persbericht “tot op heden het grootste marketinginitiatief van ASICS.”

Uit het persbericht:

“De nieuwe campagne gaat in op het loslaten van negatieve energie en gedachten, om op die manier obstakels te overwinnen die normaal gesproken een belemmering vormen: een concept dat voor het eerst in de campagne voor 2010 werd geïntroduceerd. De campagne integreert tevens de bedrijfsfilosofie en het acroniem voor de merknaam ASICS, te weten ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat Latijn is voor ‘Een Gezonde Geest in een Gezond Lichaam’. Als grootste marketing initiatief tot nu toe richt het zich op meer dan hardlopen alleen en vormt het een totaalconcept voor alle sportieve gebieden. Het omvat schoenen, accessoires en kleding.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Derek Visser

    Dacht dat Asics bij Woedend! zat?


    17 januari 2011 om 16:31
    lbroekman

    Fraai. 1 correctie: het is ASICS in kapitalen.


    17 januari 2011 om 17:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!