Blue Shots TV: Michael van Os in gesprek met Eugene Roorda van Roorda Reclamebureau

18 februari 2011, 14:01

Over zijn Friesland Bank campagne met Jort Kelder en de kritiek dat de commercial wat vaak wordt uitgezonden zegt hij: “Herhaling is de kracht van de reclame, je moet iets veel zien. Flink op de buis in het begin, dan ff pauze en in het voorjaar weer.” De gedachte dat je klanten ziet als de sponsor van je creatieve verzinsels, daar is hij het niet mee eens. “Reclame maken is manipuleren van de consument. Reclame is geen leuk geintje met creatieven. Reclame is een gemene zaak, bedoeld om jou te manipuleren, om dicht bij jou euro te komen. Meneer Axe wil dat jij zo lang mogelijk met de spuitbus over je body spuit en dat lukt ze. Dat heet marketingcommunicatie, een manier om geld te verdienen.”

Hij is de roerganger van Roorda Reclamebureau, hij deed 400 keer een column voor BNR en hij wordt meer en meer als spreker gevraagd. Hij heeft geen mobiel. Ook geen iPad. Nee, hij houdt van de krant en hij houdt van het lezen van de krant. De VEA vindt hij peperduur en hij kan prima mijn eigen belangen verdedigen, dus is geen lid. “Laat ons maar gewoon ons ding doen.”

En over het veelal linkse karakter van veel mensen in de reclame zegt hij: “Het zijn linkse jongens met rechtse handen. De mensen worden niet geteisterd door een groot zelfinzicht. Je kan zeggen, ja ik ben heel links maar wil wel 1.5 ton verdienen, dat schuurt ergens. Wij zijn in dienst van het kapitaal, het grote bedrijfsleven. Die hebben ons nodig om een kunstje te doen, waardoor zij meer geld gaan verdienen. Daar is niks mis mee, maar ben daar dan straight in.”

Michael van Os in gesprek met Eugene Roorda.

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gijs

    Leuke sokken! De heren zijn al wat ouder, maar toch bezoeken beiden de sportschool. En ze zijn het er over eens dat je geil wordt van reclame.


    25 februari 2011 om 16:14
    boudewijn

    In jouw hoogtijdagen, wat ook mijn hoogtijdagen waren…. Aàààrrrg!!!!!


    26 februari 2011 om 07:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!