Domino’s perfect pepperoni pizza deal op YouTube

3 maart 2011, 07:02

De reclames op tv van de Perfect Pepperoni Pizza Deal zijn…. hilarisch. Het idee dat iederéén de pizza’s van Domino’s kan verkopen omdat ze zo verdomd lekker (of vooral goedkoop natuurlijk) zijn, leverde hilarische one-take casting video’s op waarin ‘gewone’ Nederlanders de pizza’s van Domino’s aanprijzen met allemaal dezelfde tekst. De beste casting-video’s belandden uiteindelijk op tv, maar er zijn er ook héél veel die we nog niet gezien hebben. Indie Amsterdam bedacht dat het leuk zou zijn om álle video’s online te knallen op een YouTube kanaal….

En om een interactief element toe te voegen bedachten ze bij Indie dat het mooi zou zijn als degene met de meeste stemmen van het publiek (de beste verkoper of de meest slechte natuurlijk) een jaar lang gratis pizza zou krijgen van Domino’s. Simpel concept, de uitwerking lijkt vooralsnog aardig geslaagd want de video’s hebben een mooi aantal views op de teller staan tot nu toe. Wim is echt goed:

Tv-reclame

Onderstaande video met de donkere jongen die nogal in ‘slang’ probeert de pizza aan de man te brengen kennen jullie misschien van de tv-reclame. Het lijkt enorm getruukt, met al die piepjes erin. Maar ik vind hem hilarisch, om eerlijk te zijn. “Een deal zó perfect, die kan echt iedereen verkopen….” Jaja.

Credits

Medium: TV & Online

Opdrachtgever: Domino’s Pizza Nederland

Bureau: INDIE

Creatie: Carsten van Berkel en Stefan Leendertse

RTV: Pirke Bergsma

Accountbehandeling: Anneke Schogt en Sabien Smit

Verantwoordelijk bij klant: Andre ten Wolde en Carolien ten Cate

Productiemaatschappij: Pirke Productions

Casting: a Million Faces

D.O.P.: Ram van Meel

Geluid: Audentity

Offline editor: Jelmar Hoekstra

Online: Arno Beekman

Stemmen

Vervolgens zou je misschien kunnen kijken naar de mate van activiteit van de actie op YouTube. De overbekende tv-commercial die hierboven staat met de piepjes, heeft tot nu toe 65 stemmen gekregen. Wim, ook hierboven op video, pas 5. Uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om, het stemmen is slechts een vehikel voor betrokkenheid. Uiteindelijk gaat het denk ik om plaatsvervangende schaamte. Gezien het succes van Idols houden we daar wel van in Nederland.

Benieuwd wat jullie van het concept vinden. Het idee om gewone Nederlanders je pizza te laten verkopen spreekt mij in ieder geval wel aan. Ik bestel trouwens nooit pizza en al helemaal niet bij Domino’s. Hoewel iedere dag bij Domino’s bestellen wel je leven kan redden.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jelle Plass

    Leuke campagne! goed sociaal. En zal het verhaal achter reddende pizza bezorger echt zijn? of gewoon goede reclame 😉


    4 maart 2011 om 11:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!