TED Ads Worth Spreading Challenge
Afgelopen week was Long Beach Californië het mekka voor TED-aanhangers. In tegenstelling tot vorige edities werd voor het eerst tijdens TED2011 ook stilgestaan bij video-uitingen die, net als de TED Talks, de moeite waard zijn om te delen. Geen 30-seconden filmpjes, maar 2 à 3 minuten durende ‘onvergetelijke’ mini-stories. Het idee achter de Ads Worth Spreading Challenge is volgens de organisatie: ‘With this competition, we’re seeking to reverse the trend of online ads being aggressively forced on users. We want to nurture ads so good you choose to watch. […] We want to encourage development of ads-with-a-difference. Ads that engage our audience authentically, intelligently, delightfully. Ads that people will want to share because, like the rest of TED, they encapsulate ideas worth spreading.’
Twee video-ads vond ik zelf erg treffend: Selinah en The Chase. Twee reclameuitingen die ieder op hun eigen manier een eigentijds verhaal vertellen:
Selinah
The Chase
Zie hier de overige ‘winnaars’ en andere noemenswaardige inzendingen.
Door Evert op 12 september 2011 om 22:40 Tonny, je bent boegnnen in september 2010 en niet in 2011, zoals je aan het begin bericht aan ons.Dit is een klein slordigheidje, maar toch….