DMmediaplein: Nieuw online platform over Direct Mail
TNT Post lanceert vandaag DMmediaplein, een nieuw online platform gericht op Direct Mail. De ‘papieren mailingen’ dus inderdaad en geen ‘Direct Marketing’. Er is TNT, in het kader van het dalende postvolume, natuurlijk veel aan gelegen om Direct Mail onder de aandacht te blijven brengen. Of zoals ze zelf mooi zeggen: “Direct Mail als effectief middel terug op de kaart te zetten”. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 31% van de ondervraagden de te beperkte kennis van Direct Mail als een belangrijke drempel ziet om het kanaal niet in te zetten. Andere genoemde bezwaren in het onderzoek zijn het beschikbare budget (hoge kosten voor drukken en verzenden) en een gebrek aan een goed adressenbestand. Tegelijkertijd is er weinig kwalitatieve en actuele informatie online te vinden. Tijd dus voor een platform met advies en informatie.
Is Direct Mail dan nog wel een goed kanaal om in te zetten? Uit hetzelfde onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 38% van de ondervraagden vindt dat direct mail een kwalitatieve uitstraling heeft. Meer dan de helft van de ondervraagden (58%) vindt Direct Mail een effectief middel om gericht de doelgroep te benaderen en 53% ziet de mogelijkheid om de boodschap te personaliseren als een groot voordeel.
De basis van de website wordt gevormd door een opiniërend weblog, aangevuld met o.a. Tips & Tricks, Facts & Figures (onderzoeken), Nieuws en Cases. De website bevat verder een aantal handige dm-tools, zoals een ROI calculator en een DM woordenboek.
DMmediaplein is opgericht in samenwerking met Impress, Nic Oud, Pondres en PrimaPost. Cendris (100 procent TNT-dochter) is contentpartner en er staan 13 bloggers in de lijst. Zie hieronder een presentatie over de lancering:
En waar is het dmmediaplein nu? En wat is er gebeurd met de artikelen van de gastbloggers?