Adverteren op Facebook is knap ingewikkeld

24 maart 2011, 11:35

Facebook verdient 3 miljard dollar met adverteren dit jaar maar de click throughs daalden dramatisch naar 0.051 procent in 2010 volgens Adweek. Lee Griffin van TBGdigital.com, (het bedrijf bestaat 10 jaar, er werken 100 mensen, ze doen 200 miljoen dollar aan Facebook advertenties, werken voor grote accounts als Vodafone), bevestigt dit. Het is zeer ingewikkeld om de 30 variabelen die je van Facebook van elke gebruiker krijgt (privacy?) goed te gebruiken. Bekijk het interview met Griffin in onderstaande videoverzameling:

TBG maakt met de Facebook advertentie API (nu in bèta) tienduizenden verschillende advertenties en testen binnen 2 uur op effectiviteit. Zonder dit soort modellen is het onbegonnen werk, zegt Griffin. Eenvoudige tip: zorg dat je landingpage in Facebook zelf zit want dat scheelt 500 procent in respons…

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

10 Reacties

    vincente

    Wie zijn de bedrijven in Nederland die slimme systemen hebben voor facebook en die de add api gebruiken? Iemand enig idee?


    24 maart 2011 om 11:42
    tarek

    dat heeft Hyves dan toch wel weer beter voor elkaar!


    24 maart 2011 om 12:58
    Maikel

    Ik wil toch liever die gratis magazines zien hoor. Dit is echt niks. Die vervelende advertenties in je prive tijd!


    24 maart 2011 om 14:22
    nieuwbouw20

    Wij gebruiken (en hebben toegang tot) de API voor het genereren van advertenties op Facebook voor huizen op Funda en Jaap via huiskliks.nl, volgens Facebook zijn wij een van de grootste adverteerders op Facebook in NL (weet niet of Facebook dit tegen iedereen zegt;-)).


    24 maart 2011 om 19:57
    Folko

    @Boris

    Is dat voor branding doeleinden? Lijkt lastig om in die branche nu conversies te draaien..?


    24 maart 2011 om 20:36
    Folko

    Conversies als in leads/sales voor hypotheken/huizen.


    24 maart 2011 om 20:37
    nieuwbouw20

    @folko het is idd een kwestie van definitie. Conversies definiëren wij als iemand die een interesse formulier invult. Overigens huiskliks is voor de consumenten/makelaars markt, voor de vastgoedbranche doen wij dit via Oniveka en daar hebben wij dan ook goede stats van mbt de diverse kanalen en de gem. kosten per lead/conversie.


    25 maart 2011 om 11:48
    taaf von brucken fock

    @nieuwbouw20 | Boris Geheniau donderdag 24 maart 2011, 21:57 uur Wij gebruiken (en hebben toegang tot) de API voor het genereren van advertenties op Facebook voor huizen op Funda en Jaap via huiskliks.nl, volgens Facebook zijn wij een van de grootste adverteerders op Facebook in NL (weet niet of Facebook dit tegen iedereen zegt;-)).

    Wel tegen ons! 🙂

    ik spreek graag met je af om ervaring uit te wisselen. taaf@buongiorno.com


    25 maart 2011 om 19:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!