MWG AMMA 2010: 36 nominaties, 12 winnaars
De nominaties voor de 12 categorieën van de AMMA 2010 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 10e keer door de MWG georganiseerd. Op donderdag 19 mei 2011 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke avond in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Vanwege het 10-jarig jubileum is het thema is ‘Royal AMMA’. De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Single Mediastrategie, Beste Media-innovatie, Beste Interactieve Mediastrategie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury onder leiding van juryvoorzitter Jan Knaap.
De hoofdjury koos de genomineerden en winnaars uit de shortlists die per categorie door 7 specialistenjury’s waren samengesteld. Voor het eerst werden ook de nominaties in de categorieën Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar, met behulp van de resultaten van een online enquête, door de hoofdjury bepaald. De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een aparte vakjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een jury gekozen tijdens een workshop waarin de deelnemende mediatalenten een ‘real life’ case voor Van Dobben (Royaan) moesten maken en presenteren.
De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2010
Beste Media-/Middelenstrategie
Tuinbouw its alive (De Media Maatschap)
TVOH Vodafone (OMD)
Volkswagen Rijbewijs (MTV Networks)
Beste Single Mediastrategie
Dichter op je huid (M2Media)
Donorweek online kickoff (Sanoma Digital)
Beste Interactieve Mediastrategie
80000 Fa Glamour Girls (MEC)
Dichter op je huid (M2Media)
Sonos All over your house (Brandwebbing)
TVOH interactief (OMD)
Beste Mediastunt
3D projection mapping (Starcom)
Centraal Beheer Achmea (DDB)
Vodafone F1 op Schiphol (Schiphol Media)
Beste Media-innovatie
3D projection mapping (Starcom)
-Pauze- (Mindshare)
Media-adverteerder van het jaar
PepsiCo (OMD)
Vodafone (OMD)
Mediabureau van het jaar
Initiative
Mindshare
OMD
YIM Mediatalent van het jaar
Johannes van Maanen (OMD)
Robbert Uges (MPG)
Wendy van Eis (MEC)
Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Het Mediabrein (Sanoma Uitgevers, Neurensics)
Inzicht social media (Hyves, Metrixlab)
Media Efficiency panel (Google Nederland, GfK)
Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Eye-tracking advertenties (Sophie Boerman, Uva)
Muziek en reclame (Ronald Veldman, Erasmus Universiteit)
Synergie effecten (Jean-michel Kerkhoff, Uva)
Exploitant van het jaar
Adfactor
Discovery Communications Benelux
Hillenaar Outdoor Advertising
Radio538
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Jacco Hornes (Sky Radio)
Joris van der Pol (Radio538)
Marco Gijssen (Discovery Communications Benelux)
Martijn Regtvoort (Persgroep)
Organisatie
Initiatiefnemer van de AMMA is de MWG en wordt daarbij ondersteund door het PMA (Platform Media-Adviesbureaus). De AMMA-commissie is samen met het evenementenbureau MOVE, verantwoordelijk is voor de organisatie van de MWG AMMA Awards.