Van den Ende & Deitmers investeren in Improve Digital

26 april 2011, 03:05

Van den Ende & Deitmers, het investeringsvehikel van Joop van den Ende en Hubert Deitmers neemt een substantieel minderheidsbelang in Improve Digital, een technologiebedrijf voor Internet uitgevers in Europa. Improve Digital werd begin 2008 opgericht door de huidige directeuren Janneke Niessen (@janneke_improve, mede-oprichtster en voormalig directielid DQ&A) en Joëlle Frijters (voormalig Head of Microsoft Media Networks EMEA). Het bedrijf houdt hoofdkantoor in Amsterdam en heeft verkoopkantoren in London, Hamburg, München, Parijs en Madrid.

De automatisering van de handel in advertentieruimtes neemt in hoog tempo toe. De meeste technologieën richten zich primair op de inkopende partijen, waaronder adverteerders en media bureaus. Improve Digital richt zich, aldus het vanmorgen uitgestuurde persbericht, met haar service echter in eerste instantie op uitgevers en biedt hen oplossingen om de opbrengsten van hun advertentieposities te verhogen.

Joëlle Frijters; CEO Improve Digital:

“De middelen en het netwerk van Van den Ende & Deitmers geven ons de mogelijkheid verder te investeren in de technologie. Daarnaast zullen we door deze investering in staat zijn onze marktpositie in enkele Europese landen te versterken.”

Martijn Hamann, partner bij Van den Ende & Deitmers:

“Het team van Improve Digital onder leiding van Janneke Niessen en Joëlle Frijters staat garant voor technologische innovatie en expansie binnen het Europese Internet landschap. Wij delen hun geloof in de mogelijkheden voor automatisering van online media. De service van Improve Digital in combinatie met de internationaal erkende expertise en ondernemersspirit biedt een mooie uitgangspositie om gezamenlijk de groeistrategie verder vorm te geven in Europa.”

Van den Ende & Deitmers investeert in West-Europese ondernemingen met internationale groeipotentie. De sectorfocus is gericht op Content, Platforms, E-commerce en gerelateerde ICT-services. Sinds de start in 2006 is geïnvesteerd in onder meer Hyves (verkocht na de overname van TMG), Eyeworks, Spil Games, Albumprinter, Metrixlab en CentralPoint.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!