Nieuwe webmailclient Yahoo
Het heeft even geduurd, maar Yahoo! lanceert deze week dan eindelijk zijn nieuwe webmailclient. Deze was al eerder beschikbaar gekomen in Beta. Nieuwe functies omvatten onder anderen een nieuwe prioriteitsfunctie, social media integratie, een integratie met YouSendit voor het verzenden van grote bestanden, het bekijken van rich media (film & foto’s) en de zoekfunctie die sneller is.
Social media updates vanuit de mailbox
Steeds meer mensen maken naast email ook (tegelijkertijd en met dezelfde contacten) ook gebruik van social media. De nieuwe Yahoo maakt het mogelijk om Facebook en Twitter updates direct vanuit Yahoo te posten, direct via een ‘social reply balk’. Ook kun je met mensen chatten die ingelogd zijn op Facebook, dit vertoont veel gelijkenissen op de chatfunctie in Facebook zelf.
Nieuwe Features
Er is een nieuwe prioriteitsfunctie, die veelgebruikte contacten bovenaan plaatst en een toegevoegde feature die mogelijkheid biedt om SMS en IM berichten te doorzoeken. Een slimme reviewer merkte al op dat er nu meer Instant Messaging spam in zijn inbox terecht kwam. “Ieder voordeel heeft zjin nadeel” zullen we maar zeggen. Een andere toegevoegde feature is de integratie met YouSendIt die het verzenden van grote bestanden mogelijk maakt. Ook de Spam-filter technologie is aangepast, zodat er meer ongewenste mail uit de inbox wordt gehouden. Wat die aanpassing precies inhoudt is nog niet bekend, maar we zullen gaan zien of Y! Mail zijn belofte daarin waarmaakt.
Yahoo 2e webclient ter wereld
Hoewel Yahoo! In Nederland wellicht minder groot is dan internationaal groot is, is het met 273 miljoen gebruikers (Nov 2010) de 2e grootste webclient ter wereld. Yahoo! voelde echter de hete adem van Gmail al in de nek, dus een update was wel benodigd, zeker na alle nieuwe features van Gmail (priority inbox, smartlabeles, search) en Hotmail (Sweep, Hotmail Active Views) hadden uitgebracht.
Extra opletten voor de E-mail marketeer
Voor de email marketeers is het belangrijk om de Yahoo adressen nu extra in de gaten te houden. Zowel de spamfilter, aanpassingen aan de interface en rich media functies kunnen leiden tot veranderingen in uw resultaten (zowel positief als negatief). Extra opletten dus met name als u ook internationaal mailt!
Bekijk hier het promofilmpje op het blog van Yahoo.
Mijn oudste mailadres is van Yahoo. Sedert 1996. Ik snapte nooit waarom iedereen aan de hotmail ging. Gebruik nog steeds de classic interface. De nieuwe interface is bloathed als wat.