ReclameReview: Wagner Piccolinis
De commercial waarmee Wagner mensen aanspoort om hun Wagner Piccolinis te kopen en zo een intiem concert van Waylon te winnen is erg kort, maar wel heel mooi gemaakt. Alle respect voor de stop motion-animatie door Rogier Wieland. Of mensen er nu ook extra minipizza’s door gaan kopen, wat uiteraard de doelstelling is van de commercial, is natuurlijk de vraag.
Credits:
Bureau: Publicis Dialog
Account: Els van Kuppeveld, Wendy Verhaegh, Bernice Goudt
Animatie: Rogier Wieland
Creatie: Lynsey Schouten, Billy Witbraad, Boudewijn Pompe
Klant: Ursula Sommer, Henrik Jäger, Hans-Joachim Schuhmacher
Strategie: Caroline van Hoof
Geluid: Studio De Keuken
De doelstelling:
De verkoop van Wagner Piccolinis stimuleren.
De uitwerking:
Wagner Piccolinis is een actie begonnen waarbij deelnemers kans maken op een intiem concert, waarbij dan uiteraard de kleine pizza’s worden gegeten. Waylon is de artiest die kan worden ‘gewonnen’ en zijn toerbus speelt dan ook de hoofdrol in de campagne.
Het oordeel:
De actie die Wagner aanbiedt, een concert van een bekende artiest, is niet zo bijzonder. De manier waarop ze visueel de aandacht trekken met deze korte commercial wel. Grafisch ontwerper Rogier Wieland, die al eerder prachtig werk maakte voor o.a. Moleskine, gebruikt in deze stop motion-animatie een papieren kopie van de toerbus van Waylon. Misschien dat het je de eerste keer niet eens opvalt als je de commercial ziet, maar het is ongetwijfeld heel veel werk geweest om deze animatie van 10 seconden te maken. De animatie is vloeiend, wat door het veranderende perspectief met de draaiende bus vast niet gemakkelijk is geweest. Persoonlijk ga ik er geen extra minipizza’s door kopen, maar over de uitwerking van het visuele concept van deze commercial ben ik absoluut enthousiast.