Winkelketen 7-eleven organiseert de eerste real-time spelshow op Facebook
Bedrijven zoeken steeds naar nieuwe manieren om te connecteren met hun klanten. Facebook is ondertussen zo populair dat de sociale netwerk site de plaats bij uitstek is om online de dialoog aan te gaan met consumenten. In Malesië lanceerde Retail winkelketen 7-eleven recent een real-time spelprogramma. Het programma wordt uitgezonden op de fanpage van het merk. Het concept is vergelijkbaar met het beroemde TV-format ‘de juiste prijs’. Twee keer per week wordt er op vooraf aangekondigde momenten een show uitgezonden.
Het concept is eenvoudig: tijdens de eerste ronde van de show kan elke kijker meespelen. Het doel is de prijs te raden van alle goederen die in een winkelmandje liggen. De 10 spelers die er het dichtste bij zitten, worden uitgenodigd naar de volgende ronde. Daarna gaan deze spelers nog door een aantal gelijkaardige rondes om uiteindelijk tot een winnaar te komen. De prijzen variëren van digitale camera’s tot iPad’s en aankoopbonnen voor de supermarkt.
Deze campagne is een slimme manier om de markt te tonen dat je effectief lage prijzen hanteert. Doordat het op zo’n interactieve manier is, blijft de kern van de boodschap allicht ook goed hangen bij de deelnemers. Door deze wedstrijd zijn er bovendien veel mensen die het merk 7-eleven ‘liken’, wat een aardig extra voordeel is. Bij het begin van de spelshow hadden ze zo’n 10.000 fans, na een week is dit reeds gestegen naar meer dan 25.000.
leuk concept, niet origineel maar blijkbaar hoeft dat niet om een succes te hebben 🙂