ReclameReview: Quest

1 juni 2011, 11:01

Heb je wel eens in de dierentuin gelopen en daar een beer of een aap zien masturberen? Of heeft je hond af en toe iets te veel lol met een knuffel die je voor hem gekocht hebt? In deze commercials van Quest komen de vragen voorbij die je jezelf stelt op zulke momenten. En natuurlijk vind je in het magazine de antwoorden daarop.

Credits:

Bureau: Brand Republic

Concept: Lars Wierenga, Rogier Schut

Design: Jordi van Baaren

De doelstelling:

Meer exemplaren van Quest verkopen.

De uitwerking:

Met deze nieuwe serie commercials gaat Quest weer terug naar de kern waar het magazine goed in is: interessante (semi)wetenschappelijke vragen oproepen en beantwoorden. Vragen waar je vaak zelf nog niet eerder over na had gedacht.

Het oordeel:

Sex sells. Er is dus geen betere manier om de nieuwe campagne van Quest te beginnen dan met een serie commercials over soloseks. De homevideo-achtige commercials zijn grappig door het onderwerp en trekken daardoor vast en zeker de aandacht van de kijker. Ik vind het sterk dat minimaal de helft van de commercials bestaat uit vragen die je jezelf kunt stellen over soloseks en andere onderwerpen, zodat de lijn heel duidelijk wordt getrokken naar de antwoorden die Quest kan geven. Zo brengen ze wetenschappelijke onderwerpen op een leuke manier onder de aandacht. Braintainment dus. Nieuwsgierige mensen zullen daardoor eerder geneigd zijn om een exemplaar op te pikken.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Monique

    Wow dit is denk ik de meest slechte commercial ooit. Als je een review doet doe het dan ook goed en zeg hoe goekoop en slecht dit is. Sex sells?! Dit is niet wat ze daarmee bedoelen David.

    Dit is lokale kabelkrant niveau.


    6 juni 2011 om 02:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!