Weg met die beste social media expertverkiezing!

4 juli 2011, 03:08

Soms is er niets lekkerder dan je even nodeloos kwaad maken over helemaal niets in het bijzonder. Zoals daar zijn, in de categorie bloed-onder-mijn-nagels-vandaan-want-het-slaat-als-een-tang-op-een-varken, de Beste Social Media Expert Verkiezing. Hadden we net van David Meerman Scott geleerd dat de titel ‘Social Media Expert’ uit de tijd is, komt ene Edwin Körver met een dergelijke verkiezing op de proppen. Vanuit het niets.

Wat ik heb begrepen heeft deze meneer flink de wind van voren gehad op Twitter en zijn er zelfs enkelen geweest die zich van de longlist hebben laten verwijderen (van horen zeggen, bron iemand?). Dat is hun goed recht. Om met ‘onze’ voormalige community manager Matthijs van den Broek op Facebook te spreken: “Heh, jasses. Dit is een lijstje opgezet voor de personal branding van de initiatiefnemer. Wie daaraan wil bijdragen of onzeker is over zijn expertstatus, ga je gang, draag voor en doe mee.”

Thumbnail: CC 2.0 by betsyweber

Mening van genomineerde

Opvallend is de mening van genomineerde Roos van Vugt: “Ik wilde me eigenlijk niet met de discussie bemoeien als ‘expert’ … *kucht heel hard*, de term is hol net zoals media man/vrouw van het jaar. Bureaumensen, consultants en bedrijfszijde kandidaten worden nu met elkaar vergeleken en dat is appels met peren vergelijken.” Amen.

Ordinaire populariteitspoll

Sterker nog, een dergelijke verkiezing riekt naar een ordinaire populariteitspoll. Dit slaat echt als een tang op een varken. Door nominaties uit comments voor de verkiezing van social media expert wordt het niets meer dan een show zonder objectieve criteria. Dit is nu juist niet wat het vakgebied ‘social media’ nodig heeft; nog meer #bullshitbingo! Bah. Als het nu om het indienen van cases ging, dan zouden er objectieve criteria vast te stellen zijn en dan hadden we het tenminste ergens over.

Kandidatenlijst

De organisator schijnt nogal veel volgers op Twitter te hebben en een redelijk interessante blog, maar om dan meteen zo’n verkiezing te kunnen (mogen!) organiseren?… De kandidatenlijst leest inmiddels als een who-is-who in social media, en ik ben niet eens genomineerd! Voor wie het niet door heeft, #zelfspot ;-).

Foto: CC 2.0 by Justin Marty

Serieus nemen?

Ik heb geen zin om de hele discussie uit te kauwen, lees hier bijvoorbeeld de reactie op mijn mening van Körver. Collegablogger en Social Media Club Amsterdam-organisator Leo Verdonck stelt vervolgens de terechte vraag:

Neemt iemand dit serieus?

Geen heil in zien

Heel bizar, maar de uitgever van Marketingfacts – BBP – heeft zich er flink in laten luizen en gaat dit hele gebeuren sponsoren. Als ze nu even slim waren geweest en hun oor te luister hadden gelegd bij wat Marketingfacts bloggers (op de Facebookpagina van SocialeMediaNL had dat prima gekund), waren ze er daar bij BBP achter gekomen dat mensen die zich echt professioneel bezig houden met (social) media hier geen heil in zien.

Ondoordacht

Sterker nog, ik vind het nogal ondoordacht om met deze meneer in zee te gaan terwijl je zelf al heel veel titels in beheer hebt die zoiets veel beter zouden kunnen! Wat ik eigenlijk nog het allerbizarst vind, is dat deze meneer gewoon doorgaat met zijn verkiezing. Alsof er niets is gebeurd, geen verandering in format, geen verandering van koers, nog geen vermelding in zijn follow ups!

Bord voor de kop

Het spijt me zeer, Edwin, maar dan heb je in mijn ogen echt een gigantisch bord voor je kop. Je bent vast een heel aardige kerel, heb geen zin om op de man te spelen, maar dát slaat natuurlijk helemaal nergens op. Maar goed, dat kan ik vinden, en zo te zien velen met mij, maar mijn mening is niet heilig. Vandaar, een twtpoll!

Beter idee?

Met een twtpoll zijn we er nog niet. Iemand een (beter) idee? Zo stelde iemand (@elskamp?) voor om via Twitter een verkiezing te houden voor de slechtste social-media-expert-verkiezing van het jaar. Joah, heel meta. Of, we roepen onszelf allemaal uit tot social media expert – als in I am Spartacus. Wellicht moeten we met alle Social Media Clubs in Nederland (zijn er nogal wat intussen) komen met wél een objectief toetsbare verkiezing, met cases voorzien van een kop, staart & facts ‘n figures.

Commentaar?

Goed. Ik ben uitgeraasd. Commentaar graag. Roept u maar! NB: Er is maar één echte social media expert, en dat is MC Hammer… En nu ga ik me weer met echt belangrijke zaken bezighouden.

Remco Janssen is de founder van Silicon Canals: een nieuwsplatform voor, door en over startups, scale-ups en technologie in Europa.

Categorie
Tags

49 Reacties

    Aart Lensink

    Remco, Wat je zegt: in de verkiezing Boeiendste Onderwerp van het Jaar zal dit thema niet extreem hoog scoren..:)

    Beste Idee, Beste Ondernemer, Beste Zorgidee, Beste Restaurant, Beste Belegger, Beste Sommelier, Beste Huisvrouw. Gevolgd door Van Nederland. Honderden verkiezingen per jaar.

    En dan nu de essentie van het betoog. Wie mag zo’n verkiezing nou organiseren?

    Wat opvalt aan de ellenlange lijst van ‘Beste Nogwat-verkiezingen’ is dat, schat ik, ruim de helft wordt georganiseerd door belanghebbende bedrijven. Als pr-tool.

    De andere helft, ruwweg, wordt georganiseerd door (v/h) vakmedia en door blogs. Die zijn ook min of meer belanghebbend, maar anders.

    De kernvraag is dus: mag een blogger een blogverkiezing organiseren? Of is dat een klusje voor het vakblog voor bloggers?

    Ik ga er zelf even over nadenken, terwijl ik vandaag andere nog belangrijkere activiteiten ga ontplooien. Later vandaag kijk ik graag naar de uitkomst van de discussie.


    4 juli 2011 om 04:21
    josgovaart

    Er is maar 1 ding wat hier tegen helpt. Keihard negeren. Veel te veel eer deze blogpost.


    4 juli 2011 om 04:29
    Tim van Letht

    Juist als PR-man zou jij toch moeten weten hoeveel onzin verkiezingen er jaarlijks worden gehouden om publiciteit te scoren, Remco. En met dit artikel help je ze ook nog een handje. Ik zeg: die mensen achter de social media expert verkiezing hebben het goed gedaan.


    4 juli 2011 om 04:42
    edo@edovansanten.nl

    Het is zeker komkommertijd… een artikel op MF geeft wel veel extra publiciteit en traffic naar de verkiezings-site.

    Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar Remco zich zo druk over maakt en al helemaal niet waarom dit een MF artikel waard is.


    4 juli 2011 om 04:45
    Mark de Bruin

    Ik zeg: deze post op Marketingfacts offline halen 😉


    4 juli 2011 om 04:54
    Bas Helderman

    Doodzwijgen is inderdaad de beste optie met dit soort dingen. Hoewel… de onbetwiste winnaar (want wat die zal onbetwist zijn!) zal ermee gaan leuren en op deuren kloppen van mensen die er, net als de organiserende partijen, geen pap van gegeten hebben. Buiten de incrowd zijn zij simpelweg de beste socialE media-expert van Nederland.


    4 juli 2011 om 04:58
    Michel H

    Net zoals ik een “beste social media expert” verkiezing niks vind, vind ik ook dat dit soort ‘artikelen’ niet op Marketingfacts zouden moeten verschijnen. Met als dieptepunt je poll.

    Een typisch gevalletje van maak je niet zo druk, laat mensen lekker organiseren wat ze willen organiseren en ga niet meteen op je achterste poten staan omdat jij met een klein clubje anderen voorloopt op de rest.


    4 juli 2011 om 05:02
    Jan Willem Alphenaar

    lol, al die reacties 🙂


    4 juli 2011 om 05:04
    Simone W.

    Een verkiezing organiseren mag iedereen. Maar dat dan iedereen in de comments vrienden en zichzelf gaat voordragen is dan weer triest. Doe het met een gesloten inschrijving (zoals Emerce doet), waarbij een onafhankelijke, erkende jury een shortlist samenstelt op basis van echte, geverifieerde prestaties. Nu is het een lijst waarop meerdere mensen staan die alleen maar met blabla komen, maar in de praktijk nog werkelijk niks hebben gepresteerd. Geeft een beetje een incrowd gevoel. Doe jij mij? Dan doe ik jou! Misschien kan ik er nog wel een opdrachtje uithalen… (zit namelijk al tijdje zonder)

    De echte social media experts zijn mensen die in de lijn werken bij grote bedrijven en daar prestaties neerzetten. Met hun “poten” in de modder. Niet de zogenaamde adviseurs waaruit deze lijst vooral is opgebouwd.

    Blabla-koning Patrick Petersen genomineerd?! Nou, dat weet je het wel. De man die zo’n beetje overal met ruzie weggaat en zelfs een partij die geen klant bij hem wilde worden publiekelijk (op dutchcowboys.nl) door het slijk haalde?

    Gemiste kans.


    4 juli 2011 om 05:06
    remcojanssencom

    @josgovaart Doodzwijgen was ook mijn eerste optie. @Tim Ik ben ook helemaal niet tegen verkiezingen, of verkiezingen mede vanwege PR (heb zelf meegeholpen aan de Beste Buur Verkiezing notabene).

    Maar aangezien deze verkiezing nu serieuze vormen begint aan te nemen is dat niet meer mogelijk, temeer daar de uitgever van deze blog zich eraan heeft verbonden. Daarom het artikel nu, hier en op deze wijze. Er is nu nog genoeg tijd om de verkiezing bij te sturen en er wél een zinnige verkiezing van te maken. Ik had eerlijk gezegd gehoopt op een paar mooie alternatieven!

    @jwalphenaar: gebeurt vaker op M!, de boodschapper heeft het gedaan. Had niets anders verwacht, GeenStijl-publiek hier ook altijd 😉


    4 juli 2011 om 05:09
    remcojanssencom

    Overigens waardeer ik de alternatieven die Aart en Simone aandragen heel erg, hulde daarvoor!


    4 juli 2011 om 05:16
    Wieger Waardenburg

    Idd schitterend al die reacties… de organisatie kan alleen voor deze campagne al zelf de prijs op gaan strijken 😉


    4 juli 2011 om 05:37
    Capibaro

    Je zou hem winnen………. 😉

    Ik kijk erg uit naar de periode dat de term SoMe-expert weer gewoon verandert in marketeer. Als dat niet het geval is moeten we misschien ook awards voor Telefoon- Ninja, eMail-Master en televisie Goeroe herintroduceren


    4 juli 2011 om 06:28
    Capibaro

    Je zou hem winnen………. 😉

    Ik kijk erg uit naar de periode dat de term SoMe-expert weer gewoon verandert in marketeer. Als dat niet het geval is moeten we misschien ook awards voor Telefoon- Ninja, eMail-Master en televisie Goeroe herintroduceren


    4 juli 2011 om 06:28
    Leo

    Iedereen mag van mij z’n eigen (ego boosting contest) organiseren. Tip: hou in elk geval de schijn van vakkundigheid en objectiviteit hoog; dat maakt het voor de zijlijn-kijkers nl veel interessanter. Is er trouwens ooit een definitie bedacht voor een ‘socialmedia expert’ en dan bedoel ik niet die mensen die de hele dag beweringen doen zonder enige vorm van onderbouwing of harde cijfers of zij die zich bezighouden met het rondpompen van gerecyclede informatie (van anderen) in de vorm van links en quotes. Nee, dan heb ik het over hen die nog ouderwets onderzoek doen, hun eigen conclusies in twijfel durven trekken, met harde data komen en moeilijke vragen niet uit de weg gaan. Old school? Zeker, maar wel betrouwbaar en minder ‘vluchtig’.

    Voor mij geldt nog steeds: ‘put it up, or shut up’

    End of rant.


    4 juli 2011 om 06:44
    Xaviera

    Navels zijn er om naar te staren…dát weet iedereen!

    Maar dat geldt ook wel een beetje voor de toon van dit artikel 🙂


    4 juli 2011 om 07:11
    mcoster

    Ik heb niets tegen verkiezingen voor de duidelijkheid, aangezien ik een van de personen ben die de discussie op Facebook waar @mdebruin aan refereert heeft ‘aangezwengeld’. Maar ik heb wel iets tegen bullshit verkiezingen. Een gecrowdsourcede (schrijf je dat zo?) nominatielijst levert veel vervuiling op. Uit de Facebook discussie: “Een expert is voor mij iemand die een bepaald gebied zowel in de breedte als de diepte kent en ook de relatie tussen die twee in de praktijk weet toe te passen. De basis voor deze ‘verkiezing’ is eerder ‘Meest enthousiaste Social Media gebruiker’ oid”

    Allemaal mensen die actief met hun Facebook- en Twitteraccount omgaan worden ineens ‘expert’ genoemd. Daarom had ik op Facebook al geopperd:

    “Je kunt best argumenten benoemen die mensen in hun nominatie mee moeten nemen. Dan kan je in ieder geval al wat meer inhoudelijk sturen. Bijvoorbeeld dat je bij een kandidaat moet noemen:

    – Meest succesvolle campagne of project

    – Meest waardevolle publicatie

    – Toepassingsgebied (webcare/marketing etc)

    – ……

    Hiermee voorkom je denk ik dat de ‘groottweeters’ en ‘personal branders’ die vanwege kwantiteit en niet-originele (lees: andermans) content ‘beroemd’ worden worden genomineerd…”

    Het was beter geweest denk ik om eerst de criterialijst te crowdsourcen, niet de nominaties. Dan heb je namelijk een filter op relevantie gemaakt op basis waarvan men kan nomineren. Maar niet op de zaken vooruitlopen, wellicht dat dat nog komt.


    4 juli 2011 om 07:13
    remcojanssencom

    @ Xaviera: de toon van het artikel is dus navelstaarderig, begrijp ik dat goed?


    4 juli 2011 om 07:14
    Xaviera

    Laat ik het zo zeggen: ik vind de toon en de inhoud incongruent met elkaar!


    4 juli 2011 om 07:17
    David Barens

    Dat volwassen mensen zich hier serieus druk om maken… De quote in het artikel (“neemt iemand dit serieus?”) slaat de spijker op zijn kop. Dus het waarom van dit artikeltje is me echt volledig onduidelijk.

    Back to work people!


    4 juli 2011 om 08:47
    Bas Helderman

    @ Capibaro zo gaan we van de ene populaire misvatting naar de andere: “sociale media-experts worden straks marketeers genoemd”… Klok/klepel, vriend 🙂

    Sociale media (correctie: sociale netwerken, want het zijn tenslotte gewoon netwerken) zijn geen marketingkanalen. Het zijn kanalen waar mensen met elkaar communiceren. Dus: sociale netwerkexperts worden straks (digitale) communicatie-experts. Communiceren via sociale netwerken. Olé!


    4 juli 2011 om 08:50
    Jochem Vroom

    Leuk artikel, wat een gedoe altijd rond de keyword combi: Social media expert. Veel reacties = gegarandeerd. Wel slim dus! $$


    4 juli 2011 om 08:53
    Ralph

    Ik ben het helemaal met je eens dat de verkiezing niet accuraat is en van de essentie van expertise afzwaait. Toch laat je jezelf erg kennen door er een artikel over te schrijven op een vooraanstaand blog als martketingfacts. Het is heel normaal dat je een uitlaat voor je irritatie zoekt, maar denk voortaan even na over het publiek van dit blog en de reden dat bezoekers hier komen (relevante en informatieve content). Dit opiniestuk hoort op een persoonlijk blog, ik zie dat je die reeds bezit.


    4 juli 2011 om 08:56
    remcojanssencom

    Eens met Bas Helderman, social media=digitale communicatie maar de hype is nu eenmaal zo overgewaaid uit de VS dus we laten het maar even zo…

    Ralp: niet met je eens. Een blog hoort bij uitstek opinie te bevatten, als JIJ de content niet relevant en informatief vind (er staat trouwens genoeg info in, dat terzijde) betekent dat nog niet dat anderen ook die mening zijn toegedaan. Ik heb overigens vooraf gecheckt bij iemand van het team van Marketingfacts en die zei zonder omhaal van woorden: doen. Op persoonlijke titel.

    Ik lees hier overigens al genoeg saaie ‘5 regels voor e-mailmarketing succes’ achtige stukjes. Bah. Mening, dat heeft Nederland nodig in de blogosfeer! Niet nog meer corveecontent, om met Aart Lensink te spreken.

    Het gaat nota bene ook over een Social Media Congres, de uitgever van M!, de marketing rond de verkiezing, etc. Relevant genoeg. Me dunkt.

    Xaviera: mooi woord, incongruent!


    4 juli 2011 om 09:19
    Michel H

    @Bas: Zeg je nu social media = sociale netwerken? Ik denk dat er wel degelijk een verschil zit tussen bijvoorbeeld een sociaal netwerk en een online community, terwijl beiden sociale media zijn, maar misschien is dat een definitiekwestie.


    4 juli 2011 om 09:44
    Remco de Vries

    Wat betreft deze post, hulde!

    Eens of niet eens, je start een grappige discussie (in meerdere opzichten, waar maken sommige mensen zich hier in godsnaam druk over?!).

    En dan nu aan het werk. Ik moet nog een e-mail over incongruentie schrijven.


    4 juli 2011 om 09:50
    Marlise Hof

    Volgens mij was het @Slijterijmeisje die zich van de lijst heeft laten verwijderen.


    4 juli 2011 om 10:44
    Edwin Korver

    Gut, als je mijn naam al schrijft, doe dat dan in ieder geval goed. Een expert zijn is vooral goed luisteren en in de sociale media betekent dat vooral goed lezen.

    Kleine toelichting op je verder inhoudelijk wat zwakke betoog:

    We globaliseren in een ongekend tempo: de organisaties die straks het best weten te profiteren van de sociale media vergroten hun kansen exponentieel en zij die dat niet kunnen zullen de concurrentie uit het buitenland gewoonweg niet overleven. Boute uitspraak, maar denk daar eens over na ..

    De sociale media kunnen net zo asociaal zijn als de gewone maatschappij, alleen wordt elke irritatie, elk foutje, elke reactie, 24 uur per dag onder een enorm vergrootglas gelegd en (vaak zonder enige nacontrole) als een machinegeweer gerepeteerd. De nachtmerrie van elke PR-afdeling.

    Zelfs veel van de huidige ‘experts’ werken vrolijk mee aan dat ongecontroleerd repeteren: zo gebruikt menigeen het voorbeeld van United Airlines (broken guitar) en vermelden afkeurend het verlies van beurswaarde, die het bedrijf opliep daags na het viraal worden van het Dave Carroll’s Youtube video. In werkelijkheid verdubbelde de beurswaarde een maand later!

    Laat mij maar de Nouriel Roubini van de sociale media zijn: als dat de bewustwording van de risico’s bevorderd, dan vind ik het prima. Tegelijk zie ik het enorme potentieel wat de sociale media heeft. Mits goed toegepast en daarvoor zijn experts onontbeerlijk, want elke foutje is explosief.


    4 juli 2011 om 10:45
    remcojanssencom

    Sorry voor het verkeerd schrijven van je naam, Edwin. Deed ik niet expres. Je hoeft mij niet uit te leggen hoe social media werkt op een PR-afdeling…

    Als je mijn betoog zwak vind, dan is het voor mij eens temeer reden om nu vooral de verkiezing te willen winnen! Aangezien ik ben genomineerd door niemand minder dan @jwalphenaar – hulde – dan wil ik hem ook winnen ook met een straatlengte voorsprong, en aangezien ik mijn United Breaks Guitars-momentje al heb gehad, verdien ik het ook nog eens om te winnen… 😉

    Had ik al gezegd dat ik ga winnen?


    4 juli 2011 om 10:54
    Edwin Korver

    Natuurlijk had je al verteld dat je ging winnen .. maar om dat statement nou op een spandoek te zetten en aan een zeppelin te laten hangen boven mijn kantoor .. dat vind ik dan net weer iets te overdone!


    4 juli 2011 om 11:25
    Edwin Korver

    @mcoster – Je hebt gelijk, de lijst is bij lange na niet objectief. Er staan nu mensen op met diverse specialisaties, maar in ieder geval met een vorm van reputatie van ‘expert zijn volgens anderen’. Het is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest deze verkiezing alleen op te zetten: het is begonnen als een proefballon, daarna heb ik mijn partners gekozen, en nu gaan we crowdsourcen om het format ‘meaning’ te geven. Ik heb er ook geen enkele moeite mee als dit straks op één of andere manier wordt embed in een organisatie/belangenvereniging/keurmerk/…


    4 juli 2011 om 11:47
    Anja Feijen

    Laat mij maar lekker stemmen op wie ik wil, waar ik wil, bij welke verkiezing ik wil, alsjeblieft 🙂 al is het alleen maar voor de fun, want zo zag ik deze oproep…

    Maar…Dat een verkiezing niet past binnen het beeld over hoe het zou moeten zijn, hoe de lijst er uit zou moeten zien en mensen zich er behoorlijk druk over maken en er over discussieren, maakt alleen inzichtelijk dat verkiezingen stiekem eigenlijk interessant zijn en dat deze poging blijkbaar voorziet in een behoefte (welke dat dan ook mag zijn…).


    4 juli 2011 om 12:22
    Hans van Dijk

    Goed stuk Remco! Ik loop me hier ook al een tijd aan te ergeren. De zelfverheerlijking is om te huilen. Op alle blogs en events kom je dezelfde mensen tegen die doen alsof ze Facebook zelf hebben uitgevonden. Omdat iemand toevallig een paar keer zijn/haar mond opentrekt is die een expert. Als je zelf al aangeeft dat je elke dag 2 uur besteed aan het lezen van de blogs ben je dus alleen op de hoogte van de trends. Leuk dat je er over kan praten, maar kan je er vervolgens iets mee doen (niet direct bedoelt op Edwin, maar in het algemeen). Iedereen praat elkaar na, iedereen weet precies de voorbeeldjes te noemen (op de ‘IAM 2011 kwam ‘will it blend’ nog maar eens naar voren) en zodoende blijven we allemaal lekker in cirkeltjes rennen. Het is tegenwoordig niet knap meer dat je iets van Social Media af weet, kom eens met iets nieuws.


    4 juli 2011 om 13:30
    Annet

    De hele term “social media” is een holle phrase en nu het fenomeen zich in statistieken weinig heeft bewezen en dus niet meer hip is vallen de “old school” social media experts, die eerst nog dweepten met social media ministers, social media picknickmanden en social media veilingen over het feit dat ze verkozen worden.

    Want hoe clownesk is het, om nu nog in die lijstjes te worden genoemd?

    En dan zie ik achter de naam Remco Janssen een status staan … que? wat een pedanterie!


    4 juli 2011 om 13:35
    Fabienne Brandt

    Remco Janssen is dus niet genomineerd. Dat is duidelijk. Wat een slechte verliezer is die Remco Janssen en dat nog wel op het Marketingfactsplatform dat zich laat misbruiken om van matige schrijvertjes “Social Media Strategen” te maken met knipenplak content of het zuur afzetten tegen … ja tegen wat eigen Remco? Zelfbeeld?

    Ga eens positief constructief te werk jongens.


    4 juli 2011 om 13:49
    remcojanssencom

    A: ik ben intussen wel genomineerd, yes!, en ik had daar zelf al een opmerking overgemaakt in het artikel. B: mijn werk is social media strategie bedenken voor bedrijven. Dan is mijn functietitel PR- en social media strategist (ik werk internationaal, vandaar).

    Don’t shoot the messenger pls… 😉


    4 juli 2011 om 14:16
    Fabienne Brandt

    Maar beste Remco,

    >> ik ben intussen wel genomineerd, yes!,

    Dan is het toch alleen maar aannemelijk dat jij jezelf uit die verkiezing terugtrekt gezien je kritische houding naar deze open uitverkiezing.

    Of was dit artikel bedoeld om linksom of rechtsom ook genomineerd te worden als “social media expert”?


    4 juli 2011 om 14:56
    Jan Willem Alphenaar

    lol, de reacties worden steeds leuker


    4 juli 2011 om 19:31
    Mike van Hoenselaar

    Ik blijf het altijd geweldig leedvermaak vinden als iemand als nummer 1 aangewezen moet worden in marketingland. Wij hebben nog nooit een CSS expert, PHP koning, HTML Minister president, jQuery Ninja, of wat dan ook voor verkiezing. Een verkiezing loopt altijd anders dan je wil. Kan heel erg leuk zijn, maar vaak alleen voor de winnaar.

    Er zijn gewoon te veel mensen die niet met de tweede prijs genoegen kunnen nemen. Die eerste prijs kunnen veel mensen (zo lees ik hier) blijkbaar een ander niet gunnen. Nou van mij mag iemand sociale media expert van de eeuw worden. Have fun. Hoop dat bedrijven die daardoor aan je deur kloppen dan ook daadwerkelijk geholpen worden. Heb ik tenminste weer werk.


    4 juli 2011 om 20:27
    Arjan Muthert

    Goed einde van de column: ‘ En nu ga ik me weer met echt belangrijke zaken bezighouden.’


    4 juli 2011 om 21:46
    remcojanssencom

    @ Fabienne: ssssstttt niet verklappen…

    @MikevHoenselaar: Ouwe PHP koning!

    @jwalphenaarL Je zit je echt te verkneukelen volgens mij, klopt dat?

    @raidho: Ja, zoals de Social Media Club Amsterdam barbecue organiseren! #smcbbq


    5 juli 2011 om 04:39
    Annet

    @remcojanssen ga lekker buiten fietsen joh, je maakt jezelf belachelijk (ook wel weer schattig trouwens) internationale strategist 😉


    5 juli 2011 om 04:57
    remcojanssencom

    Hoi Annet, ik ben gek op fietsen. Helaas ben ik nu bezig met een opdrachtgever uit Canada. Hoop dat het rondkomt. Maar dan ga ik wel vliegen. Misschien mag ik mij dan zelfs in Canada social media goeroe noemen, hoe vind je die?


    5 juli 2011 om 05:28
    Bas Helderman

    Is het in het Nederlands trouwens niet “sociale-media-expert” of “sociale-mediagoeroe”? “Sociale media expert” is een enorme doorn in mijn zeer bekwame copywritersoog (ik zag in de comments dat zelfpromotie toegestaan was? 🙂 )…

    Kunnen we geen verkiezing houden om de goeroes te prijzen die het beestje goed bij naam kunnen typen? Ik wil ook iets winne! 🙂


    5 juli 2011 om 06:41
    Jan Willem Alphenaar

    Ik stel voor dat we massaal gaan stemmen op Remco zodat hij de enige echte erkende SM-Guru wordt.


    5 juli 2011 om 07:07
    Annet

    Haha, SM-guru, in de catacomben met die verkiezing! ;-O


    5 juli 2011 om 07:39
    Jan Willem Alphenaar

    Deze verkiezing is trouwens zinloos.

    Ik ben gewoon de beste Social Media guru die er is.

    Ik heb namelijk ook een boek gelezen erover.


    5 juli 2011 om 08:17
    Jan Willem Alphenaar

    Wordt het niet tijd voor een Kloot-score?


    7 juli 2011 om 02:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!