Microsoft heeft beste social klantenservice
Eens in de zoveel tijd maakt Alterian leuke lijstjes van merken die goed presteren in de digitale omgeving. Gisteren hebben ze een lijst gepubliceerd met de ‘most engaging brands’. Conclusie: Microsoft Xbox heeft de beste customer service via de sociale kanalen. De ranking is gebaseerd op een viertal componenten.
Naast het aantal “consumer-driven’ posts neemt Alterian de tijd die het een merk kost om te reageren, het sentiment en het ratio consumenten die door de merken zijn geholpen. Gedurende de eerste 6 maanden van dit jaar heeft Alterian 350,000 social media mentions verzameld.
Het “Social Media Report Cards: Measuring Brand Engagement” rapport, neemt 12 grote merken verdeeld over 6 industrieën onder de loep. Zoals vermeld scoorde Microsoft het best op social media customer service.
De winnaars van de industrieën:
• Travel – American Airlines outperformed Delta
• Banking – Citi bested Bank of America
• Cable – Time Warner Cable beat Comcast
• Mobile – AT&T edged out Verizon
• Gaming – Microsoft’s Xbox outranked Sony’s Playstation
• Consumer Electronics – Dell surpassed HP