ReclameReview: Ziggo
Voor iedereen die af en toe herinneringen ophaalt aan de goede oude tijd van King Kong of Baywatch (afhankelijk van je leeftijd) illustreert Ziggo in deze nieuwe commercial de evolutie van tv kijken. De reden: vanaf 1 september is digitale televisie de nieuwe standaard. We bevinden ons dus aan het begin van een nieuw tijdperk.
Credits:
Bureau: DDB
Account: Miriam van Dijk, Silvia Lenberger
Creatie: Arnout Robbe, Paul Wagemaker, Sanne Braam, Sikko Gerkema
D.O.P.: David Hellman
Klant: Lars Krieg, Nico Rijkhoff, Siati Verloop
Producer: Daan Hofman, Saskia Kok
RTV: Yuka Kambayashi
Regie: Jonathan Herman
Strategie: Ted Doomen
Productie: Bonkers
Postproductie: HecticElectric
Geluid: Studio Alfred Klaassen
De doelstelling:
Informeren over de nieuwe tv-propositie van Ziggo
De uitwerking:
Ziggo zet de volgende stap in tv kijken: Digitale tv wordt de standaard. Dat is even omschakelen, maar valt best mee als je ziet hoeveel er in 60 jaar tv kijken eigenlijk is veranderd.
Het oordeel:
Gelukkig hoeven we niet meer naar die pratende stoelen van Ziggo te kijken. Deze manier van communiceren bevalt me een stuk beter. Sterker nog: ik vind dit een erg mooie commercial. Het verhaal klopt: tijden veranderen en Ziggo verandert mee. Dat wordt heel treffend geïllustreerd door tv-programma’s te imiteren die de afgelopen decennia voorbij zijn gekomen. Ondertussen vertelt de voice-over welke technische veranderingen de tv allemaal heeft doorgemaakt. Tot het moment waarop we ons nu bevinden: de omschakeling naar digitale tv als standaard. Zelf behoor ik tot de doelgroep die tot het laatste moment wacht met omschakelen naar digitale tv, dus ik keek de eerste keer naar de commercial met een negatief vooroordeel. Maar wat bleek? Ziggo laat in een sympathieke commercial zien dat het definitief tijd is voor weer een grote ontwikkeling. En als ik wil weten wat er voor mij precies verandert, kan ik dat op ziggo.nl lezen. Ja, deze benadering mag ik wel.